Avatar billede kromonologi Nybegynder
21. september 2005 - 07:58 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

over 50 aktive processor!!

hej en af mine venners computer kører over 50 aktive processor er der nogen der kender et program der kan 'hihglighte' de unødvendige processor??
Avatar billede boxer Nybegynder
21. september 2005 - 08:25 #1
Det nemmeste er at du søger på Google efter dem. Hvis du skriver svchost.exe (normalt en proces der er flere af) får du dette resultat:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=svchost.exe&meta=

Så er det bare at undersøge de forskellige links. Jeg bruger normalt det fra liutulities:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/svchost/
Her vil du få at vide at der er en orm der udnytter denne proces - det betyder ikke at han har denne orm.

Over 50 aktive processer kan være fordi han har mange programmer installeret. Afinstaller de programmer der ikke bruges.
Jeg har selv 32 processer kørende.

Når du tjekker alle processerne, vil du finde ud af om de kan undværes.

For en sikkerhedsskyld er det nok også en ide at få tjekket PC'en for virus - det er altid rart at kunne udelukke.
Avatar billede bartz Praktikant
21. september 2005 - 08:44 #2
Lad os lige tjekke din vens log. Hent dette program (http://www.arlet.dk/hjt.exe), kør med log, kopiere log og send ind til os.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 11:28 #3
Velkommen til Eksperten.dk ...

Som så mange andre:

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe
evt. instruktion: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så 'nogen' kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

Samt
Download Ewido (Trial version)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168
Loggen derfra vil vi også gerne have herind...

Ikke nødvendigvis mig der følger op...
Avatar billede kromonologi Nybegynder
23. september 2005 - 07:33 #4
undskyld at jeg ikke har svaret skal nok uploade hijackthis logfilen idag.
jeg har chekket for virus og spyware, desuden har han Zonelabs, f-secure kørende konstant.
jeg synes bare 50 processor virker urimeligt jeg har gjort meget ud af at få mine ned under 30 så jeg kører som regel med 27.
Jeg synes sgu bare det er svært at afgøre hvad der kan fjernes af processor når det ikke er ens egen computer
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. september 2005 - 23:29 #5
idag ?
Avatar billede kromonologi Nybegynder
26. september 2005 - 07:26 #6
idag ved en 16.00 tiden
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 07:52 #7
nå han har besluttet at formatere hvis i vil dele pointene så bare læg et svar så får i dem.

undskyld ulejligheden
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 08:28 #8
Vi deler - vent med at acceptere til de andre har svaret :o)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. september 2005 - 16:23 #9
Ping...

Husk at få M$ ServicePack2 på med det samme...

Safe Surfing...
Avatar billede bartz Praktikant
27. september 2005 - 23:21 #10
5 point til hver, og så 15 til dig selv vil være passende her :).
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. september 2005 - 07:26 #11
sådan tak for hjælpen