Avatar billede baileys Nybegynder
20. september 2005 - 12:38 Der er 3 kommentarer

Begrænsning af brugs-periode

Jeg ønsker at kunne begrænse brugen af noget software ved f.eks. kun at udstede en licens der virker i et år, men hvordan kan jeg sikre mig at brugeren ikke bare fifler ved computerens ur, og dermed f.eks. kan benytte softwaren længere (eller kortere)?

Er det muligt at læse nogle enheder der angiver et unikt tidsbillede, eller hvordan skal jeg takle den?
Avatar billede mazzoo Nybegynder
20. september 2005 - 15:48 #1
Jeg ville spørge en timeserver om hvad klokken i virkeligheden er. Der er mange gratis timeservere at bruge af !
Se her:
http://www.codeproject.com/csharp/ntpclient.asp
Avatar billede nielle Nybegynder
20. september 2005 - 17:40 #2
Her er der en mulig løsning:

http://www.eksperten.dk/spm/618160

- samt en masse relevante bemærkninger om hvorfor det slet ikke er så ligetil at gøre den slags ting på .NET platformen.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2005 - 09:23 #3
Har du fået kigget på det?