16. april 2001 - 14:28 Der er 20 kommentarer

DDRRAM på mit Gerforce MX kort...

Jeg har lige set at det nu er muligt at få 600Mhz DDRRAM (300Mhz DDR). Jeg faldt over det på www.hardinfo.dk hvor der stod: Ifølge Aceshardware.com har Infenion fremstillet 600 MHz DDR SGRAM. De nye 600 MHz parts (300 MHz DDR) vil give en aktuel båndbrede på 4.8 GB/s med et 64-bit interface som forventes at gå i produktion senere i år. Det nye 128MBit SGRAM er organiseret som 4Mx32 og vil være ideal til grafikkorts hukommelse som benytter 32, 64, 128 og 256Bit bus applikationer. Infenion inkluderer et nyt interface som introducere 1,8V impedans interface. Da normale DDR intertaces benytter 2,5V er det jo yderst strømbesparende. Læs mere hos www.aceshardware.com/#N25000380

Og til sidst står der: ...These samples will be priced at $33 individually in quantities of 1000.
Og nu til mit spørgsmål: Er det muligt at købe sådan et parti, og så proppe dem på mit Prolink GeForce MX SDRAM kort?
Prisen vil, få DDRAM\'ne komme til at ligge omkring de250-300 kr. i følge Ace\'s.
Jeg have så også tænkt mig at følge guiden på http://www.overclocking.dk/dk/asp/views.asp?id=189&table=artikler og lave kortet om til et Quadro2 MXR!!!

D.V.                                      ;-)
Avatar billede hotpop Novice
16. april 2001 - 14:50 #1
og et quadrokorts ydelse er ikke bedre i spil, men leverer derimod en kanon ydelse i 3D programmer.
16. april 2001 - 14:55 #2
Jeg render også rundt og \"leger\" med 3d studio MAX, så det er ikke kun til spil.
Hotpop=> Ved du noget og det med DDRRAM?

D.V.                                                                                            ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 15:02 #3
Hvis du leger med 3d studio MAX, så kan jeg kun anbefale at du anvender version 4.

/per
16. april 2001 - 15:03 #4
Det gør jeg også.
Nå fuck det, vad med de der DDRAM er der ingen der ved noget om dem???

D.V.                                                                                                                                              ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 15:10 #5
hotpop> Nej, det bedste grafik kort hedder nVidia GeForce3, og kortet kan lave 1 million polygoner pr. billede opdatering. Den kan lave 30 billeder pr. sekund, så det kan du godt kalde for hurtigt.

/per
16. april 2001 - 15:14 #6
Ja, det ved jeg sku da godt, men det er ik lige et kort man køber og så sætter sig til at \"lege\" lidt med, vel.
Jeg vil jo gerne frem til at skulle pille lidt ved selve korte.

D.V.                                                                                                                                                                                                ;-)
Avatar billede hotpop Novice
16. april 2001 - 15:24 #7
hoejrup> I Know! men jeg vil fandme ikke betale 6000,- kr. for et garfikkort! Vil du???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 16:15 #8
hotpop> De mennesker der har investeret i kortet har købt følgende porgrammer Havok til $41000, og så har de købt 3D studio MAX 4 til lige under $10000. Så betyder der ikke meget at betale 6000 kr. for et grafik kort.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 16:15 #9
programmer = porgrammer
Avatar billede hotpop Novice
16. april 2001 - 16:17 #10
følger de med i fulde versioner UDEN begrænsninger?
16. april 2001 - 16:19 #11
Det er slet ikke det der skal diskuteres her.
det der SKAL diskuteres her er: Er det muligt at købe sådan et parti, og så proppe dem på mit Prolink GeForce MX SDRAM kort?
Prisen vil, få DDRAM\'ne komme til at ligge omkring de250-300 kr. i følge Ace\'s.
Jeg have så også tænkt mig at følge guiden på http://www.overclocking.dk/dk/asp/views.asp?id=189&table=artikler og lave kortet om til et Quadro2 MXR!!!

D.V.                                                                                                                                                                        ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 16:44 #12
1.2ghzandsoon?ghz!!!> Der er ikke plads til 1000 stk. på et kort. Du har måske en kæmpe render boks på dit kontor?

/per
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 16:46 #13
Jeg havde sku da ikke tænkt mig at proppe 1000 på, det er sku da bare fordi man kun kan få dem som 1000 stk. pakker.
Tågehovede!!!

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2001 - 16:46 #14
1.2ghzandsoon?ghz!!!> These samples will be priced at $33 individually in quantities of 1000.

/per
16. april 2001 - 16:48 #15
Ja for fanden!!!
Avatar billede hotpop Novice
16. april 2001 - 16:48 #16
1.2ghz....... > nå!!! jeg spurgte ikke dig om noget men hoejrup!
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. april 2001 - 15:03 #17
Jeg tror sq ikke at du bare kan proppe nogle xtra ram på...det ville da være meget mærkeligt, og hvor sqlle de oxo sidde henne? Det ville også være noget med at du sikkert skal hen og lodde 1000 dippedutter sammen, hvilket nok kan give lidt problemer og besvær. Jeg tror ikke på det....men jeg må indrømme at det lyder da meget spændende.

Som sagt vinder du ikke det store ved at lave kortet om til Quadro. Grunden til at du måske har hørt at Quadro er hurtigere er at Coren bliver klokket op til 200MHz
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. april 2001 - 15:10 #18
1.2ghzandsoon?ghz!!! slettet af admin

Reference: http://www.eksperten.dk/spm/64959

/per
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. april 2001 - 15:25 #19
ja det er mig der sover i timen... nok pga. påskeferien
Avatar billede bosse88 Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:19 #20
Husk at købe en rulle med gaffa tape :)