Avatar billede ellert39 Nybegynder
18. september 2005 - 19:22 Der er 6 kommentarer

Bruge Excel som Db

Hej Xperts.

Jeg har en laaang liste i Excel (.xsl) over alle mine cd'er:

fx:
| Eminem | Encore | 2005 | 1 disc |
| Britney| Boobs  | 2003 | 2 disc |

Altså i 4 kolonner.

Det jeg gerne vil have er et lille script eller noget der genererer en lang liste hvor de allesammen står, ud fra mit xsl dokument.

Det skal være sådan at listen den generer skal være med links, hvor scriptet så også laver en lille side til hver.

Er det muligt?

Jeg håber at der er nogen der kan bikse noget sammen

Mvh Esben

p.s Jeg kan ikke lave PHP, men kan sagtens edit i det
Avatar billede ellert39 Nybegynder
18. september 2005 - 19:23 #1
Det kan godt lyde lidt forvirrene.. Bare spørg hvis det er :D
Avatar billede jaw Nybegynder
18. september 2005 - 19:43 #2
Skulle du ikke lige i første omgang se på de svar du har fået på nærmest enslydende spørgsmål du oprettede i eftermiddags?
Avatar billede jgivoni Nybegynder
18. september 2005 - 21:18 #3
Ja, jeg er lidt forvirret!
Vil du bare have php til at spytte nogle statiske html-sider ud én gang for alle?
Eller vil du lægge listen ind i en database og lave dynamiske php-websider?
Begge dele er mulige.
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2005 - 23:11 #4
Exportér din excel fil til en CSV, brug fopen/fgetcsv/fclose til at læse dem ind, og gem dem i mysql ;)

Du kunne også bare generere statiske sider.

I øvrigt næsten identisk med dit andet spørgsmål: http://eksperten.dk/spm/648979
Avatar billede roenving Novice
19. september 2005 - 14:40 #5
-- og det skal da tilføjes, at da det er ulovligt at udlove mere end 200 point for et spørgsmål, vil det være højst risikabelt at lægge et svar i dette spørgsmål, for som jaw og coderdk nævner, er det jo det samme spørgsmål ...

-- og da det også er ulovligt at oprette samme spørgsmål flere gange inden for 7 dage, skal du øjeblikkelig lukke dette, før jeg bliver tvunget til at gøre det !-)

mvh
/coadmin
Avatar billede ellert39 Nybegynder
19. september 2005 - 15:41 #6
I må undskylde dobbelt spørgsmål.

Jeg har nu lavet xls filen om til (my)SQL.

coderdk, det der CSV og fopen fgetcsv & fclose siger mig ikke noget

Jeg skal lige på arbejde nu, og så vil jeg komme med en længere forklaring senere

Jeg har nemlig ikke så meget styr på det der PHP+MySQL

Jeg har fået sql-filen ind i phpmyadmin, og der ser fint ud. mangler bare en php kode der kan hive de rigtigt oplysninger ud :D

Men skriver lige senere.

Mvh Esben