Avatar billede -els-echelon Nybegynder
18. september 2005 - 10:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PCI-Express eller ikke PCI-Express

Jeg er på udkig efter et nyt grafikkort og så faldt jeg over dette: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=128574

Jeg er bevidst gået efter ikke-PCI-Express, for det er mit indtryk at jeg så ville skulle købe et nyt bundkort også og så skal jeg ligepludselig også ha' en ny processor - en stor glidebane.

Grunden til at jeg nu opretter dette indlæg, er at dette grafikkort ikke stod til PCI-Express når man søger på dem og specifikationerne siger 8x AGP, men nederst i fabrikantens beskrivelse står der: "...Club-3D GeForce 6600 graphics card with the latest PCI-Express technology. The Club-3D GeForce 6600 supports Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0 and x16 lane PCI-Express..."
Betyder det nu at kortet er PCI-Express _kompatibelt_ (sådan at det vil fungere på et bundkort fra 2002 der ikke understøtter det), eller betyder det at et bundkort understøttende PCI-Express er et krav?
Avatar billede huset Praktikant
18. september 2005 - 10:44 #1
Kortet du linker til er til AGP.

DEt vil IKKE passe i andet end AGP da sokler er anderledes på PCI Express og det kræver også et andet chipset på bundkortet
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
18. september 2005 - 10:46 #2
- så kan du fortælle mig hvorfor der står "...with the latest PCI-Express technology..."?
Avatar billede huset Praktikant
18. september 2005 - 11:14 #3
Skal jeg ikke kunne sige, men måske fordi kortet også fåes med Express
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
18. september 2005 - 11:16 #4
fair nok, bare nysgerighed :)