Avatar billede erikolsen Nybegynder
17. september 2005 - 15:41 Der er 6 kommentarer

Diskindlæsningsfejl

Jeg har lige sat en ny HD (Seagate 120GB) i min PC. Lavet partitioner og installeret Windows XP Home sp1, opgraderet til sp2 og nu vil den ikke starte op. Der er ikke installeret programmer. Jeg får meldingen "Diskindlæsningsfejl, tryk ctr, alt del for at genstarte. Det vil den bare ikke. Har prøvet at sætte den org. windows disk i og boote på den -trykket på r for reparation. Nix -hvem vil hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 18:31 #1
er disken sat op til at boote i biosen ? og evt. bios boot sector beskyttelse slået fra når du installerer xp.
Avatar billede erikolsen Nybegynder
17. september 2005 - 21:24 #2
hej soledk. Tak fordi du svarer. Ja disken er sat til at boote. Jeg ved ikke noget om en bios boot sector beskyttelse??
I mellemtiden har den fortalt mig, at der var en eller to alvorlige fejl på partitionen. Derfor har jeg formateret c-drevet om og geninstalleret Windows sp1. Men den virker mærkelig og utrolig langsom - og så har jeg ikke før observeret, at der ved opstart kommer en gråternet bjælke, ligesom en loading bjælke, op forneden på skærmen. Og det ta´r tid og tid inden velkommen er på.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 22:07 #3
den gråbjælke er lang tidsiden jeg har set, optræder på meget langsome disk!!
prøv at lowlevel formater disk, med killdisk
http://www.killdisk.com/
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 00:29 #4
lyder nu som om din disk ikke har det så godt, måske en ide at køre en fysisk check af hele disken med et disk værktøj, evt. chkdsk /r og en fuld format dvs ikke quick er måske også en ide.
Avatar billede erikolsen Nybegynder
22. september 2005 - 22:38 #5
Hej soledk. Så er jeg i luften igen efter nogle down-dage. jeg skylder lige at fortælle, at det VAR den spritnye Seagate HD, der var skyld i hele halløjet. Jeg hentede seagates eget diskværktøj på www.ultimatebootcd.com som viste flere "bad sectors" på disken. Tog hen og fik den byttet efter lidt halløj i butikken. MEN DU HAVDE RET.. du bør ha´de 30 point.
Erik
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2005 - 23:46 #6
takker, kanon at du fik den byttet, og undgik at bruge alt for lang tid på den, inden fejlen blev opdaget.

mvh sole