Avatar billede ni Nybegynder
16. september 2005 - 21:36 Der er 38 kommentarer

Daarlig afvikling af .avi og .mpg

Det lyder som et codecproblem, men jeg har baade haft ffdshow og divx5pro installeret (foerstnaevnte codec pakke har aldrig givet mig problemer paa 4 forskellige maskiner), uden at det aendrede ved resultatet. Naar jeg prover at afvikle videofiler begynder min PC at haenge og efter godt 10 sekunder gaar den saa igang, men den hakker helt abnormt, naar jeg lukker playeren haenger den igen i 10 sekunder. Det mest bizarre er, at den ind i mellem godt kan afvikle den foerste videofil flydende, men ikke de efterfoelgende! Jeg har et QuadroFX1100 som aldrig foer har givet mig problemer med videoafvikling. Jeg har forsoegt den nyeste driver og den jeg brugte til min sidste installation. jeg har provet i forskellige players uden det gjorde en forskel.

system: WinXP Pro SP2
- Bundkort ASUS A8V Deluxe BIOS 1014 med VIA KT800 med seneste driver fra ASUS site
- Kingston DDR langt nummer har slaaet det op paa ASUS site, anbefales med dette motherboard til dualchannel brug.
- Athlon X2
- Western Digital Raptor WD740GD, WD3200JB, Hitachi 7K250...

AGP indstillinger i BIOS default bortset fra AGP aperture som jeg har sat til 128MB. Jeg har ogsaa forsoegt at afvikle filer fra forskellige drev paa forskellige kanaler. Det er ikke minde diske der ikke vil levere data. Der er ingen IRQ konflikter, jeg ved ikke om det kunne have betydning her men saa er det sagt.

Det skal siges at maskinen ellers ikke haenger eller afvikler noget som helst langsomt, kun naar der er tale om videofiler. Mystisk.. er der nogen der har et bud?

Venlig hilsen
Kasper
Avatar billede haverslev Novice
16. september 2005 - 22:06 #1
Prøv at lave en "generel" oprydning: (hvis ikke du har gjort det)

Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Diskoprydning:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning.
2. Vælg det drev der skal ryddes op på og tryk Ok. Nu beregner Windows, hvor meget plads der kan frigøres.
3. Så kan der vælges på hvad der skal fjernes, - Windows har valgt nogle på forhånd og der kan frit foretages til eller fravalg. Alt kan slettes uden problemer. - Tryk Ok.
4. Bekræft med Ja. Der udføres herefter oprydning, ud fra de principper der blev valgt.
5. Programmet lukker selv og der kan nu arbejdes med en kvikkere computer med mere plads på harddisken.

Diskdefragmentering:

1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. september 2005 - 22:08 #2
Inden vi gør andet synes jeg lige du skal prøve denne:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
Avatar billede boxer Nybegynder
16. september 2005 - 22:09 #3
Du prøver selvfølgelig lige haverslevs forslag først :o) Fik ikke lige opdateret.
Avatar billede ni Nybegynder
17. september 2005 - 07:22 #4
Smukt boxer! saa koerer det flydende. sjov fejl, den skal godt nok noteres til en anden gang. Jeg var under ingen omstaendigheder kommet paa den loesning, saa tusind tak :)

Soerger systemet her for at give dig dine point eller er det noget jeg skal aktivere... jeg er helt ny her paa sitet... doh!
Avatar billede boxer Nybegynder
17. september 2005 - 09:24 #5
Så må jeg hellere byde dig velkommen :o)

For at lukke spørgsmålet skal pointene uddeles. Hvis den person der har løst problemet ikke har lagt et svar, beder du bare om et.
Hvis det usandsynlige skulle ske og du ikke for løst problemet, kan du bare selv smide et svar.
Derefter markerer du navnet og trykker på accepter - så er pointene givet. Du kan se at der kommer til at stå "accepteret svar" ved den person du har givet point.

Dette er sendt som et svar :o)
Avatar billede hcma Novice
17. september 2005 - 10:59 #6
også velkommen fra mig :o)
du kan og bør med stor fordel læse denne side om Eksperten.dk
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede hcma Novice
17. september 2005 - 11:07 #7
godmorgen boxer - tidligt oppe i dag  ;o)  (jeg stod op kl. 05.15 for at gå i seng - var faldet i søvn på sofaen - smart :o( og totalt radbrækket)
Har du også oplevet problemer med meget forsinkede mails. hos mig er det som om at jeg får en hel stak ved. ca. 22.00 tiden, lidt om formiddagen og så går det helt i stå indtil aften. (ellers havde jeg jo nok selv henvist til mit eget tip :o)) - nå, men der jo nok en eller anden mening med at jeg har siden)
Avatar billede boxer Nybegynder
17. september 2005 - 11:11 #8
Godmorgen Catbody :o)
Mailsene kommer til tiden hos mig - ja måske lige med 5 min. forsinkelse. Men der er mange der ikke får mail til tiden.
Avatar billede hcma Novice
17. september 2005 - 11:42 #9
boxer >>  jeg sender en mail til info@eksperten.dk og brokker mig (som pro-medlem har man da lidt rettigheder  ;o)  )
Fortsat god week-end her i det dejlige solskin
Avatar billede ni Nybegynder
17. september 2005 - 18:56 #10
OK catboy du faar mulighed for at vinde dine point :) Det viser sig at jeg skal lave denne registrerings database operation HVER gang jeg har koert en .avi...svaert at leve med :) Er der ikke en loesning paa det, saa den f.eks. auto purger den paagaeldende handler value?
Avatar billede hcma Novice
17. september 2005 - 19:39 #11
skal jeg forstå det sådan at du har slettet:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32
og at du stadig gang på gang skal slette det ?
Avatar billede hcma Novice
17. september 2005 - 19:42 #12
har du gjort det som haverslev foreslog ?
hvis ja, så prøv at køre en sfc-scanning
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22  og hvis det heller ikke hjælper en Repair:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  (læs det hele igennem, da det både drejer sig om repair samt installation)
Avatar billede ni Nybegynder
17. september 2005 - 20:46 #13
Jeps, sorry fik ikke lige soevnen ud af oejnene her til morgen... Catabody, jep jeg havde provet haverslevs foreslag allerede inden jeg postede her. Temmelig default loesning :)

Og ja, jeg det er den reg key jeg sletter gang paa gang. Jeg prover dit nye tip, tusind tak :)
Avatar billede boxer Nybegynder
18. september 2005 - 06:45 #14
Go'morgen igen :o)
Catbody -> Bare giv dem hele armen. Jeg var fraværende igår så jeg ved ikke hvordan det er gået med div. mails.

ni -> Rydder du nogensinde op i din reg. database? Det er lidt uforståeligt at den gendanner den slettede key.
Prøv med RegSupreme 1.3 efter du har slettet omtalte key:
http://www.macecraft.com/downloads/
Manual:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Avatar billede hcma Novice
18. september 2005 - 10:29 #15
hej boxer - jeg har modtaget denne mail kl. 10:24, og det er den første mail siden lørdag formiddag :o(

God ide med at køre en regcleaner :o)  (skulle selv have tænkt på det)
Hvad med også at deaktivere systemgendannelse i.f.b. med kørsel af Regsupreme, og så slå den til igen når Regsupreme er færdig ?
Avatar billede boxer Nybegynder
18. september 2005 - 11:34 #16
Jeg har faktisk tænkt på det med systemgendannelsen - det er ikke alle der er lige vilde med at slå den fra :o)

Lad os lige høre hvordan det er gået med de andre forslag først.
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 11:50 #17
ni >>  er du kommet videre ???
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 14:32 #18
jeg undskylder fravaeret, men jeg har haft det visse gamle maend kalder for nedbraek af computeren.. jeg reformatterede og geninstallerede alt efter at have hygget mig en hel dag med regcleaners osv. jeg bruger sjovt nok JV16 powertools :) naa men det hjalp desvaerre ikke. nu har jeg saa installeret divx6 fra deres site og faar samme fejl som foer. jeg kan godt fjerne den handler key i reg. hver gang, hvorpaa det saa virker op til hele to afspilninger, men gud hvor er det da irriterende. jeg har slaaet system restore fra.. jeg er 6 timer baggud, sider i canada, derfor de sene svar. tusind tak for alle de kvalificerede ideer. det er godt nok besynderligt, men jeg maa finde ud af hvordan jeg kan faa automated en delete af den reg. key, saa er problemet loest.
Avatar billede boxer Nybegynder
19. september 2005 - 14:50 #19
Har du også prøvet denne:
http://www.tweakxp.com/article36990.aspx
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 14:51 #20
godmorgen (må det næsten være hos dig)
jeg er desværre lost nu; måske kan boxer eller en anden hjælpe  :o(
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 14:54 #21
boxer >>  det er faktisk også den du startede med (står også nævnt i det link du startede med at henvise til)
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 15:21 #22
går ud fra det er windows media player du bruger... hver gang man bruger media playeren blir der oprettet 2 database filer "CurrentDatabase_219.wmdb" og "wmpfolders.wmdb" i:
C:\Documents and Settings\DIT BRUGENAVN\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player dem ka man roligt slette da der hele tiden blir oprettet nye, så prøv at slette dem og se om det gør en forskel...
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 15:30 #23
gratis >>  velkommen - jeg hugger lige dit løsningsforlsg og smækker det ind på min lille side, hvis du ikke har noget imod det ?
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 15:33 #24
catbody>>> du er mere end velkommen til at gøre det, bruger konstant din gode site :0)
Avatar billede boxer Nybegynder
19. september 2005 - 15:37 #25
catbody -> Jeg ved det godt. Men jeg tror at nil måske kun har prøvet det andet forslag fra din glimrende side :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
19. september 2005 - 15:38 #26
undskyld - ni og ikke nil :o/
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 15:38 #27
måske er det osse en idé at køre et udvidet disktjek på maskinen ?
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46 tips 46
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 15:40 #28
catbody> som du ka se grovbruger vi din site :)))
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 15:42 #29
den er der til det samme - så det er med at "hugge" så meget som muligt af de mest "almindelige" problemløsninger
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 15:45 #30
så røg den ind på lystavlen :o)  http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
ni >>  sorry, hvis vi spammer
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 15:51 #31
catbody>> sådan! :^)
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 16:23 #32
hey det er fedt! i er jo superhurtige! jeg har igen lige vaeret vaek et par timer og tage lidt fotos.. ehmm jep ok, lad mig koere et diskchek. den disk jeg bruger nu som systemdrev er tidligere "deathstar" Hitachi 7K250, da jeg ikke lige har en maade at installere raiddriver paa under windowsopsaetning saa min raptor kan ses af win. det maa blive naeste gang, jeg skal da ogsaa have provet winXP64bit, hvis den er stabil nok :)

...naa jeg skal diskchecke, den goer det ved naeste opstart da det er NTFS og den kom med en sludder om at det kunne den ikke lige nu...

brb
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 17:06 #33
nej det gav heller ikke noget resultat. hmmm... jeg er blank
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 17:14 #34
fik du prøvet at slette disse filer "CurrentDatabase_219.wmdb" og "wmpfolders.wmdb" ?
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 19:12 #35
ja, det gav heller ikke gevinst desvaerre. jeg er ved at vende mig til at slette den key hele tiden lol  ...men det er godt nok irriterende.... hmmm ok, jeg har en teori som jeg fluks vil prove...maaske har jeg vaeret uheldig med netop de to driver versioner jeg har forsoegt med indtil videre..jeg prover en tredje og en fjerde nu, for nu fik jeg nemlig en fejl jeg ikke har faaet foer, den slog over i clone screen mode i 640 480 og skrev at nvidia display driver bla bla bla. jeg tror lige der skal installeres drivere nu, indtil jeg finder den der vil. det er bare mystisk eftersom jeg har provet min gamle, men who knows, det kan vel paa ingen maade have noget som helst at goere med en chipset/CPU/driver kombination der ikke er god vel?

jeg synes at maskinen er upaaklagelig stabil, men jeg mistaenker altid nyt hardware der kraever nye drivers... naa jeg vender tilbage med nyt senere :)
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 19:32 #36
og lad os lige se et godt foto fra Canada  :o)  (du kan jo altid maile et til os, hvorefter en af os nok vil uploade det så alle kan se det - min adr. står under min profil)
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 19:37 #37
i second the motion ;) vi vil ha flotte billeder vil vi *S*
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 19:57 #38
hmm jeg mener at jeg har et par billeder fra canada her faktisk... ikke den store succes med drivers endnu, har kun provet en tager lige en slapper med. skal ogsaa arbejde ikke se film jo :)

http://www.metanature.net/subsites/sprawl.html  ...der er tre billeder fra canada kan jeg se, men de er gamle..gaet hvilke lol ..mit site skal som alle andres opdateres. uha laves om faktisk, men tid...ak

http://www.metanature.net/img/photography/minimal/minimal10metanature.jpg det er ogsaa fra canada.. men man kan nok ikke rigtig fornemme det!

:) jeg har kun boet her en maaned, og har endnu ikke haft tid til at komme ud og lave rigtig gode billeder... mangler ogsaa lige det her:

http://www.dpreview.com/articles/canoneos5d