Avatar billede netraider Nybegynder
14. september 2005 - 12:16 Der er 3 kommentarer

TeeChart og float values

Hej!

Jeg har et TChart komponent som jeg gerne vil bruge til at at tegne grafer, det gør jeg ud fra en fil med følgende data:
Bare med lidt mere forskellige tal selvfølgelig :)
Mit problem nu er at jeg ikke kan konvertere 3425.34 til Float, eller TChart brokker sig i hvert fald over at det ikke er en floating point value.

Hvordan løser jeg deT?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:39 #1
Der er da ikke nogen af ovenstående der indeholder 3425.34
Avatar billede tolderlund Nybegynder
14. september 2005 - 14:42 #2
Hvis det er en tekstfil du læser skal du konvertere string til float, det kan du gøre med StrToFloat o.l. Se nærmere i hjælpen.
Avatar billede koonz Nybegynder
14. september 2005 - 14:42 #3
Kan det være noget med din international opsætning ?

Prøv at ændre . til , f.eks med ReplaceString funktionen