Avatar billede shoo Nybegynder
12. september 2005 - 14:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

kan ikke tage screendumps fra windows media player

jeg kan ikke tage screendumps af videoer - når jeg paster ind i photoshop er der bare et "hul" igennem og man kan se videoen streame i baggrunden..
findes der nogle løsninger på dette? andet end at finde en ældre maskine hvor det kan lade sig gøre?

- shoo
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2005 - 14:47 #1
Du kan bruge Irfanview til at extracte frames fra film
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. september 2005 - 14:53 #2
Flere af de alternative players kan det, jeg mener at WinAmp kan  ...

Men du skal ikke trykke PrintScreen, der er en kommando, oftest med genvejstast, der lægger et billede i en bestemt mappe
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 15:07 #3
Hej

Det du oplever er en slags "kopibeskyttelse".

Grunden er at når du ser film (f.eks. tv) giver programmet billedet til en eller anden ting skærmacceleration, som kan behandle billeder meget hurtigt.
Det vises som et layer...
Hvis du prøver at flytte vinduet (i dette tilfælde Media Player), vil du formentlig se at videoen ikke følger helt efter. (Den halter måske)...

Mig bevidst kan man ikke omgåes dette (og jeg tager måske fejl). Jeg har endda selv prøvet at lave et program til at tage billeder.

Michael
Avatar billede shoo Nybegynder
12. september 2005 - 15:09 #4
jeg har nu prøvet med irfanview - men den kan ikke læse windows media filer.. øv.
men ja- det virker som om det er en umulig opgave - nogle påstår at det er noget med grafik kortet?
Idanielsen: mht alternative players - hvis jeg da ikke skal bruge printscreen tasten - hvad gør jeg så?
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2005 - 15:10 #5
Lægger et svar som du bare afviser hvis du ikke kunne bruge mit input ;)
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 15:10 #6
Der er nogen der siger at hvis du slår "Skærmacceleration" fra (Media Player -> Funktioner -> Indstillinger -> Ydeevne -> Og sætter skyderen ned på nul), så vil man kunne tage billeder af det...!?!
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 15:10 #7
Det virker bare ikke hos mig ;-(
Avatar billede gratis Nybegynder
12. september 2005 - 15:30 #8
|Funktioner|Indstillinger|Ydeevne|Avanceret| fjern flueben fra "Brug overlejringer"
tryk anvend og ok.Luk Mediaplayeren og start den igen,det sq løse problemet ;)
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 15:56 #9
Hjælper desværre ikke :-(
Avatar billede gratis Nybegynder
12. september 2005 - 15:59 #10
det forstår jeg ikke... det virker perfekt her ?
Avatar billede gratis Nybegynder
12. september 2005 - 16:00 #11
ka du sætte screendumpet ind i Paint ?
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 16:02 #12
Ja, men skærmen bliver transparent der hvor billedet var

De indstillinger man laver i MediaPlayer mener jeg er generelle for hele windows.
Derfor bruger jeg mit fjernsynsprogram (HomeCinema) i stedet for mediaplayer...

Michael
Avatar billede gratis Nybegynder
12. september 2005 - 16:09 #13
ok, i'm Baffled :?
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 16:10 #14
Me, too... ;-)
Avatar billede gratis Nybegynder
12. september 2005 - 16:32 #15
her er et billed af mine settings (ikke at jeg tror det gør en forskel...)det mærkelige er jo at jeg godt ka ta screenshots mens filmen køre eller står på pause..
http://img383.imageshack.us/img383/7064/vidiosettings9ek.jpg
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 16:33 #16
Jeg prøver...
Avatar billede shoo Nybegynder
12. september 2005 - 16:34 #17
Hurra mtj111 - det virker!
giv et svar hvis du vil ha point..
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 16:35 #18
Den eneste jeg manglede var "Use high quality mode"

Men det hjalp ikke!?!

;-(
Avatar billede mtj111 Novice
12. september 2005 - 16:36 #19
Hvad virkede?

Jeg har lagt et svar ;-)
Avatar billede shoo Nybegynder
13. september 2005 - 09:53 #20
"hvis du slår "Skærmacceleration" fra (Media Player -> Funktioner -> Indstillinger -> Ydeevne -> Og sætter skyderen ned på nul), så vil man kunne tage billeder af det...!?!"
Dette virker!
Avatar billede mtj111 Novice
13. september 2005 - 15:35 #21
OK, det virker også hos mig, men kun i Media Player (ikke i PowerCinema)

Men jeg siger mange tak for point :-D