Avatar billede winnij Nybegynder
09. september 2005 - 23:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åbner min drev forkert

Når jeg skal åbne mine drev på min pc. åbner den søg, når jeg dobbeltklikker, jeg skal højreklikke og sige åbn, er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem, ved ikke lige hvor spørgsmålet skal oprettes, derfor her.
Hilsen winnij
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. september 2005 - 23:31 #1
Sker dette også efter en genstart af din computer?
Avatar billede haverslev Novice
09. september 2005 - 23:37 #2
Avatar billede winnij Nybegynder
10. september 2005 - 14:03 #3
Det er ikke en mappe det er galt med men alle mine drev både A, C, D, E OG F OG det har stået på et stykke tid nu håber på hjælp...det du skrev haverslev sådan stod den inde i regedit mappen.
Avatar billede haverslev Novice
11. september 2005 - 08:58 #4
Jeg ved godt, at det ikke er mappene, men dine drev der er galt med.
Har du prøvet det der er beskrevet i Microsoft linket, når det drejer sig om drev?
:
Start -> Kør -> skriv  regedit  og naviger til:  [HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell
Med ”shell” frenmhævet ændrer du ”default ” data til ”none” i højre side.
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2005 - 10:26 #5
Gem dette script som:
646824.vbs og kør det:
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKCR\Directory\shell\", "none" ,"REG_SZ"
Avatar billede winnij Nybegynder
11. september 2005 - 15:09 #6
hejsa jakobdo hvor skal jeg gemme det og hvordan, jeg er 58 år og vil gerne have det ind med skeer, haderslev jeg skrev at det du sagde stod der i forvejen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2005 - 15:38 #7
Hvis du har tjekket værdien: [HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell og den står til none, så gør mit script bare det samme!
Avatar billede haverslev Novice
11. september 2005 - 20:35 #8
OK, læste det som at du kan havde ckecket det med mapperne ;)

Men hvis det er et problem der er opstået pludeselig og indenfor de nærmeste dage, så kunne du jo prøve en Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.

Hvis ikke, så ved jeg ikke lige hvad det kan gøres.
Avatar billede winnij Nybegynder
13. september 2005 - 10:57 #9
desværre haverslev,, har da prøvet systemgendannelse, og nej det virkede desværre ikke.
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2005 - 20:36 #10
Den er mystisk !

Men har du en windows xp cd, så kan du prøve at lave en rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.

Ellers må jeg desvæære opgive at komme med en brugbar løsning.
Avatar billede winnij Nybegynder
23. september 2005 - 18:24 #11
lukker winnij