Avatar billede mac999 Nybegynder
06. september 2005 - 23:17 Der er 3 kommentarer

PowerMac G5

Hejsa,

Jeg går i øjeblikket rundt og overvejer at investere i en Mac G5 med en dertilhørende 30" Mac TFT skærm.

Jeg vil i den forbindelse høre, hvad I ved om denne model?

Er den så god som Mac selv siger?

Kan det betale sig at investere i den? Jeg bruger meget PS CS, og Adobe Premiere.

Er der noget der tyder på et snarligt prisfald?

Er prisforskellen mellem 2 x 2,3 ghz og 2 x 2,7 ghz pengen værd?

Det var vist det..

Mvh. Thomas
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 11:14 #1
spørgsmålet tror jeg egentlig mest er om hvad dine personlige præferenser er, og hvad din pengepung siger, mht. g5 maskinen tror jeg de ekstra penge er givet godt ud, mht. skærm, så kan jeg anbefale 2*24" dell, de er væsentlig billigere, kvaliteten ER BEDRE, meen de er ikke så pæne som apples

rent personligt mener jeg at 30"eren er alt alt for dyr lige meget hvad, med mindre man lige har trukket vindertallene i lotto
Avatar billede jvnega Nybegynder
07. september 2005 - 17:07 #2
Jeg svarer lige på det spørgsmål med dine programmer:
Mac er generelt et rigtig godt valg mht. grafik! Dog ville jeg nok overveje at investere i Final Cut fremfor premiere, hvis du ikke har Premiere liggende til Mac i forvejen, og derfor skal ud og kaste flere penge i det.

Og til det med prisfald:
Det skal du nok ikke regne med før en gang til næste år, når Intel processorerne begynder at blive mere implementerede.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. september 2005 - 18:12 #3
og så skal du heller ikke lige glemme, at få 1gb ram, det er ret så vigtigt for din ydelse, for seriøst, du kan ikke mærke du sidder med dual cpu'er med 512 ram.

min iMac G5 2ghz med 512ram har lige nu 26.8mb fri ram, og en swapfil på 4.82gb
min eMac G4 1.25ghc med 512 ram har lige nu 6.2mb fri ram, og en swapfil på 3.96gb.

så godt med ram, når du kikker på de hurtigere cpu'er el dual, din maskine kommer til at køre ret så mærkpart bedre.