Avatar billede jakob12345 Nybegynder
05. september 2005 - 22:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Min computer tror min HDD er fyldt

Jeg har opdaget at den frie plads på mit C: stille og roligt forsvinder, dvs. ca. 2 GB per time. Det underlige er at når jeg så genstarter min computer så er alt den ledige plads tilbage og når jeg makerer alt på mit C:  og trykker egenskaber så passer det også med at der er den rigtige frie plads.
Når der så ikke er så meget plads tilbage sige Win XP at den gerne vil køre diskoprydning, og selv om den frie plads bliver nul crasher computeren stadig ikke.
Jeg har prøvet at køre forskellige online virus og spyware-scannere uden held.

Er der nogen der kan hjælpe med mit problem?
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:39 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst

linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i

hijackthis.
Avatar billede plazm Nybegynder
05. september 2005 - 22:40 #2
Hehe kan ikke lade være:
Du skal skynde dig at downloade filen, ellers har du ike plads til den ;)
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
05. september 2005 - 22:41 #3
hehe, har stadig 7,5 GB at løbe på ;-)
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:42 #4
plazm >> :o)
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
05. september 2005 - 22:45 #5
Her er den så:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:42:01, on 05-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Program Files\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\Program Files\No-IP\DUC20.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\DirectX Extensions\DXDebugService.exe
C:\Program Files\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\Program Files\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Program Files\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Program Files\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Winamp\Winamp.exe
C:\Program Files\Maxthon\Maxthon.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\PROGRA~1\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Program Files\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Program Files\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: www.portalbank.dk
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111536752467
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1121871322515
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {8EB3FF4E-86A1-4717-884D-7BA2D38272CB} (F-Secure Online Scanner) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by18fd.bay18.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{EC6F17CA-30B1-4DCA-BC51-90DDFB5DD82C}: NameServer = 193.162.153.164,194.239.134.83
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Program Files\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Authentication Agent (FSAA) - F-Secure Corporation. All Rights Reserved. - C:\Program Files\F-Secure\Common\FSAA.EXE
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
O23 - Service: NoIPDUCService - Vitalwerks LLC - C:\Program Files\No-IP\DUC20.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:49 #6
jeg tror det er systemgendannelse du har sat for højt op.
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:49 #7
højreklik på denne computer.. vælge systemgendannelse.. sæt pladsen ned
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
05. september 2005 - 22:53 #8
Den er slået fra, men prøvede at slå den til og sætte det ned, og slå fra igen.
Men den tæller stadig nedad
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 00:12 #9
Download Ewido
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

tag og scan maskinen.. kan ikke se noget snavs i loggen
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 12:37 #10
Der er gået mange timer nu... det må se lidt skidt ud efterhånden?:P
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
06. september 2005 - 17:33 #11
Tjaa, både og, det dårlige er at Ewido ikke har fundet noget, men når jeg genstarter min computer starter den jo med den rigtige fri plads, og derfra tæller den ned
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 18:48 #12
så i princippet mister du ikke rigtig noget? kun når du er i windows.. men alt er normalt ved genstart?
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
06. september 2005 - 18:50 #13
Ja, sådan kan man godt sige det, men efter nogen timer tror windows den ikke har mere plads, og jeg kan heller ikke udnytte den plads som den tror den ikke har

Tror bare jeg formaterer skidt inden så længe :-)
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 18:58 #14
hvis problemet er nyt så prøv lige med en systemgendannelse
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
06. september 2005 - 19:02 #15
Er ikke helt sikker på hvornår det opstod, da jeg først opdagede det da windows sagde "low disk blahblahblah", så det kan sagtens være over en uge gammelt.
Men jeg prøver da lige en gendannelse...
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
06. september 2005 - 19:15 #16
Nope, desværre, den gør det stadig
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:19 #17
hvordan har din computer det ? :P
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
30. september 2005 - 17:33 #18
Tjaa, jeg tror jeg får tid til at formatere i den her weekend. Så håber jeg den vil lade min HDD være i fred :-)
Men tak for hjælpen med at prøve at finde fejlen.
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 19:59 #19
prøv evt. en repair først:) det kan være du er heldig:)
Avatar billede jakob12345 Nybegynder
12. maj 2006 - 14:26 #20
Lukker
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB

Netcompany A/S

IT Consultant

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Generalister til PMO og strategiimplementering

Netcompany A/S

Test Specialist

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Seniorudviklere med lyst til faglige udfordringer