Avatar billede funti Nybegynder
04. september 2005 - 15:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

støj fra lydkort

Har lige købt ny computer og samlet den... den kører nice, men der er et problem... måske er jeg lidt følsom men for mig er det pisse irriterende at der kommer støj ud af mine "earplugs"...

har forsøgt at slukke for lyden helt men der er stadig larm på...

Det er et Realtek kort som følger med til Abit AW8... nogen der kender til dette problem?
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2005 - 17:19 #1
Hvilket stik forbinder du det til?

Hvordan har du slukket for lyden?
Avatar billede funti Nybegynder
04. september 2005 - 17:48 #2
der er et udtag i kabinettet - har sat det kabel til lydkortet - altså inde i kabinettet.

slukket for lyden - slået lyden fra i windows
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2005 - 18:07 #3
Har du tilsluttet foran eller bagpå?

Hvor har du klikket for at slukke for lyden?

Og kan du godt høre musik, bare med støj på?
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 12:01 #4
jeg har trykket inde i "lydstyrke" - den der højtaler ved siden af uret...

sætter jeg hovedtlf. bagi selve lydkort og ikke i fronten er der ingen støj...

fejlen må ligge i kablet mellem kort og front...
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 12:37 #5
rettelse:
der er støj fra begge udgange!!!
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2005 - 13:11 #6
Kan du høre musik, d.v.s. virker der korrekt, bare med støj på?
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 13:22 #7
ja - der er musik og alm lyd osv.
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2005 - 13:52 #8
Prøv det her:  Dobbeltklik højttalerikonet ved uret > Indstillinger > Egenskaber > Afspilning. Du skal i dette vindue sætte mærke i alle under "Vis følgende lydstyrkeindstillinger > OK > Nu dukker mixerpanelet op. Her skal du fjerne afspilning for "Mikrofon" ved at sætte mærke i feltet "Slå fra".

Hvis du har dine earplugspå, medens du gør det her, kan du høre forskellen med det samme, hvis problemet ligger her.
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 13:59 #9
har forsøgt - problemet lægger desværre ikke der...

kan det være elektrisk støj fra en blæser etc?
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2005 - 14:30 #10
Det kan det godt. Det kan også skyldes en dårlig forbindelse. Prøv at checke, at ledningen fra bundkortet til frontdelen sidder rigtigt i, og at stikket fra dine earplugs er helt i bund.

Og så kan jeg ikke helt greje, hvordan din lyd virker. Jeg kan se fra manualen til den, at der er onboard lyd, men hvordan er det forbundet til fronten og bagpanelet? Er der et PCI-kort, som så er forbundet til bundkortet via et stik.
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 14:40 #11
der er sådan et lille pci kort - der skal i en spcecielt socket.

på dette kort er der et udtag hvortil man kan sætte kablet fra fronten i.
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2005 - 20:35 #12
Har du prøvet at fjerne kablet til fronten?

Og bruger du "Line out" stikket, når du kobler til bagpå?

Prøv at kigge her: Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydstyrke > I "Højttalerindstillinger" klikker du på "Avanceret" > Højttalere > Åbn vinduet "Højttalerindstillinger" og vælg "Hovedtelefoner i stereo" > Anvend > OK.

Har du også prøvet at downloade og installere ny driver herfra:

http://www.abit-usa.com/downloads/driver/drivers.php?categories=1&model=279
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 21:48 #13
har forsøgt det hele og har installeret de nye drivere... stadig støj...
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2005 - 22:12 #14
Har du prøvet med andre hovedtelefoner eller højttalere?
Avatar billede funti Nybegynder
05. september 2005 - 22:47 #15
jeps...
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2005 - 23:09 #16
Dobbeltklik højttalerikonet ved uret > Indstillinger > Egenskaber > Afspilning > Prøv at slå alt fra og se, om det gør nogen forskel.
Avatar billede funti Nybegynder
27. juli 2006 - 00:04 #17
det var simpelthen mit bundkort der var fucked! fik et nyt!