Avatar billede hansilansi Nybegynder
03. september 2005 - 23:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dual RAM?

Hejsa..

Jeg har lige købt nogle Corsair X-pert PC3200, og et Lanparty NF4 SLI dr. Og jeg kan ikke få dem til at køre DUAL, når jeg sætter dem til DUAL, starter den fint, og kommerind i Windows, men lige når jeg kommer ind og ser skrivebordet, genstarter den.

Hvad kan det skyldes?

Venlig hilsen

Simon
Avatar billede halifax Nybegynder
04. september 2005 - 02:08 #1
Mon ikke du får en fejlmeddelelse plus fejlkode når den genstarter, som du bare ikke når at se? Det kan være vigtig information til fejlsøgning.

Derfor, slå automatisk genstart fra.
Højreklik Denne computer, vælg Egenskaber. Vælg faneblad Avanceret og klik på Indstillinger under Start og genoprettelse.
Fjern hak ud for Genstart automatisk.

Skriv fejlkode og -meddelelse nøjagtig ind her.
Typiske årsager kan være fejl ved Ram, eller en driverfejl (grafikkort?).
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2005 - 10:50 #2
På visse bundkort, skal RAM klodserne side i bestemte sokler, for at køre dual mode.

Du kan checke i din manual, om der skulle være sådanne restrictioner på dit bundkort.
Avatar billede hansilansi Nybegynder
04. september 2005 - 16:39 #3
hej. jeg har prøvet at sagde på google.dk med denne fejl (altså intastet fejlkoden) og inde på google står der at det er en typisk ram fejl. men nåtr jeg køre single-channel virker alt fint, og har tænkt på om det kunne endres i bios.. men prøver nu her at endre om på ramene igen til duel og skriver koden ned igen og giver dig den.  nu når vi er igang så er jeg også i tvivl om hvorfor jeg "kun" får 16330 i 3 dmark03 nåt den er overclocked - da jeg skulle havde mere med mit system -amd 64 4000+ overclocked til 2,64- point of view geforce 7800gtx- lanparty nf4 sli-dr- men kan det skyldes at ramene ikke køre duel at det trækker ned hvis du har nogen idee?

på forhond tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. september 2005 - 10:10 #4
I din manual står, at de anbefaler, at du sætter din RAM i DIMM 2 og DIMM 4. Derfor prøv at sætte dem i nummer 2 fra oven, og i den nederste. Det skulle være DIMM 2 og DIMM 4.
Avatar billede hansilansi Nybegynder
06. september 2005 - 15:43 #5
ja, det er de to røde..

dimm 1: ---------- gul
dimm 2: ---------- rød

dimm 3: ---------- gul
dimm 4: ---------- rød

emn den det det jeg skal køre for duel som sagt, men det også der der er fejl. har ringet ind til shg hvor den er købt, hvor de siger jeg skal flytte cmos jumperen som er gjordt. altså så genstarter jeg cmos. men 1 gang jeg tænder com efter flytningen af jumperen, så virker den fint men 2 gang så laver den fejl.. kan skyldes min bios er gammel og ikke gammer intilninger men har lige problemer med opdatering af den. hvis det ikke det vil jeg sende dem ind og tjekke efter fejl på bundkortet ..
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2005 - 10:18 #6
Hvis den vil første gang, men ikke anden gang, så kan det teoretisk være batteriet på bundkortet der er lidt svag, for det er dette, som "husker" opsætningen af bundkortet hardwaremæssig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. september 2005 - 13:45 #7
Hvordan går det her ?
Avatar billede hansilansi Nybegynder
29. november 2005 - 19:52 #8
lukket. fandt ud af det.