Avatar billede eluminex Nybegynder
03. september 2005 - 11:49 Der er 4 kommentarer

2 x Crucial Ballistix virker ikke i Dual

Jeg har for et par måneder siden købt en stang 512MB Crucial Ballistix PC3200, og for et par dage siden købt endnu en fra samme forhandler, med de præcis samme specs som min første.
Problemet er, at jeg ikke kan få dem til at køre Dual-channel. Jeg har prøvet at sætte dem både i DIMM 1+ 3 og DIMM 2 + 4, men det hjælper ikke. Det skal lige siges at mine gamle 2x256MB PC2700 ram sagtens kan køre Dual i min computer, så det er ikke mit bundkort der fejler noget. Det er et ABIT IC7-MAX3.
Jeg har på fornemmelsen at min nye stick er defekt, siden jeg får nogle meget mystiske informationer fra både CPU-Z og Sandra.

Nedenunder er to screenshots af informationer fra begge sticks i CPU-Z. Det underlige er, at den første blok (ram1.JPG) som er min nye, har andre info under "Manufacturer" og så har den en underlig "Manufacturing Date", selvom de kommer fra præcis samme producent, forhandler og har samme specs? Tag et kig. Det er mystisk, og jeg har aldrig set noget lign. Er der nogen der ved om det er normalt, og er enige med mig i at den er defekt, eller evt. har andre ideer jeg kan prøve for at få Dual til at virke med disse?

http://systems.online.homepage.dk/ram1.JPG
http://systems.online.homepage.dk/ram2.JPG
Avatar billede a1a1 Novice
03. september 2005 - 13:04 #1
jeg ville gå ned i butikken og få en ny, eller i hvert faldt snakke med dem, det kan være at der er en fejl på den, den er jo også meget gammel (år 255) ;o)

har du prøvet at bytte slot og køre cpu-z? (så du er sikker på at det ikke er slottet)

;o)
Avatar billede eluminex Nybegynder
03. september 2005 - 13:09 #2
Jeg kan ikke gå ned i butikken, da den er bestilt over internettet, og butikken ligger ikke lige i nærheden:)

Ja, jeg har prøvet at bytte slot. Det giver samme resultat. Mine 2x256 virker jo fint, så det kan ikke være slottene/bundkortet der er nogen galt med.
Avatar billede a1a1 Novice
03. september 2005 - 13:16 #3
så prøv at ringe / skrive til dem om dit problem, det ser jo mærkligt ud ;o)
Avatar billede eluminex Nybegynder
03. september 2005 - 23:43 #4
a1 - Jeg har skrevet til dem, men afventer stadig svar. Er der ingen der ved, om det er normalt at få sådanne info som på ram1.JPG?