Avatar billede mason Nybegynder
02. september 2005 - 22:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde knap til Identiteter

Jeg har lige skiftet fra Outlook Ekspress, til Outlook - hvilket jo er noget anderledes.
Jeg kan simpelthen ikke finde det tilsvarende til:
"Administrer identiteter" hvor jeg kan skifte mellem mine to email konti.
Hvor finder jeg denne funktion i Outlook?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2005 - 22:53 #1
Jeg går ud fra vi snakker når du vil sende en email.
Du kan gøre følgende:

Klik Ny Email, ved siden af SEND knappen har du ACCOUNTS på engelsk, måske den hedder konto på DANSK?
Avatar billede mason Nybegynder
03. september 2005 - 08:51 #2
Jeg ved at der er et sted man kan indstille hvilken konto der skal være den primære, og herefter vælge at hver gang man starter sin Outlook op, skal der kommer en valgmulighed, hvor man kan vælge hvilken konto den skal åbne op med. Således man har de to konti særskilt fra hinanden.
Og ønsker man at skifte, lukker man Outlook, åbner igen og vølger den anden.
Men jeg ved bare ikke hvor man indstiller dette?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. september 2005 - 09:04 #3
Tror du skal nærlæse denne side: http://www.slipstick.com/outlook/olshare1.htm
Avatar billede hrasmus Nybegynder
03. september 2005 - 09:27 #4
Den funktion du refererer til, forskellige identiteter, hvor man i Outlook Express kan have flere adskildte "mail-logins", som om det var forskellige brugere, findes ikke i Outlook, men i den seneste version, Outlook 2003, kan du vist nok sætte en regel op, så mails der modtages fra den ene konto placeres i en bestemt indbakke, og mails der modtages fra den anden konto placeres i en anden indbakke. Sættes denne regel ikke op, vil mails der modtages fra alle konti, blive placeret i den samme indbakke.

På samme måde kan du, som jacobdo omtaler, vælge hvilken konto du vil sende som, når du sender, men det kan man så vidt jeg husker også i Outlook Express. Og det skulle undre mig om ikke også du kan sætte en regel op så du kan sortere de mails du sender.

Men men: I Outlook findes en lettere måde. Du kan adskille (gruppere) forskellige konti, selv om de ligger i samme indbakke. Det gør du ved at pege på "Aktuel Visning" i menuen "Vis", og vælge "Tilpas aktuel visning". Her vælger du så "Gruppér efter". I dropdown menuen "Vælg tilgængelige felter fra:" vælger du "Alle postfelter", og herefter vælger du "Internet-konto" i dropdown menuen "Gruppér emner efter". Nu vil mails fra de forskellige konti være grupperet, så du nemt kan se hvad der er hvad. Det er faktisk meget nemmere end at bruge Skift identitet, og det kan du gøre en mange forskellige versioner af Outlook, ikke kun 2003.
Avatar billede mason Nybegynder
05. september 2005 - 00:22 #5
Tak til alle for jeres svar.
Specielt tak til Jakobdo (smid gerne svar), da linket præcis var hvad jeg søgte.
Nemlig at man kan oprette flere profiler i Kontrol panel / Mail osv.
Her er ens profiler 100 % adskilt, og man vælger blot hvilken profil man ønsker at bruge, hver gang Outlook starter op.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. september 2005 - 08:42 #6
Et svar.
Avatar billede mason Nybegynder
05. september 2005 - 09:10 #7
Tak :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. september 2005 - 09:12 #8
Takker for point!