Avatar billede tigermus Nybegynder
02. september 2005 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køler GPU GeForce 5700LE

Hej ved ikke helt om det er rette sted, men jeg sidder lige nu ved en maskine, der "brummer" lidt når den lige er blevet startet op, men med et dask der svarer til ca. 10g fra omkring 10cm højde, holder brummelyden op.

Det eneste jeg kan forestille mig fejlen er, er Køleren på grafik-kortet

Grafikkortet er et 8 x AGP, Aopen Aerolus 5700LE - 256 MB RAM

...

Er der nogen der ved hvordan man skifter køler ud, og hvilken der evt. passer til dette grafik-kort ?

På forhånd tak.

-TigerMus
Avatar billede tigermus Nybegynder
02. september 2005 - 18:55 #1
Glemte lige at skrive at dasket er foran på kabinettet
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 20:38 #2
Tror såmænd bare der er tale om snavs i køleren :)
Tjek det før du skifter køler.
Avatar billede tigermus Nybegynder
02. september 2005 - 21:03 #3
Maskinen er 1 år gammel, men den gør det faktisk kun når, den er "kold". Så jeg kunne forestille mig at det er blæseren der falder ud af lejet eller sådan noget lignende.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 21:12 #4
Ikke enig :)

Ved kold tilstand kører blæser på grafikkortet langsommere og sikkert så langsomt at blæseren skal arbejde hårdere for at dreje rundt.

Prøv at åben kabinettet og kig efter.
Avatar billede tigermus Nybegynder
02. december 2005 - 22:37 #5
Har fået efterset køleren,
og den er nu blevet skiftet.