Avatar billede deazdk Nybegynder
02. september 2005 - 17:18 Der er 19 kommentarer

Windows XP installation

Hej

Jeg er ved at lave en XP cd til min bærbare computer, hvor alle de drivere bliver installeret...
Hvis jeg nu har oprettet en mappe der hedder Drivers hvor der så er undermapper med de forskellige, nic, gfx, wireless, lan osv...
Hvor skal den mappe ligge på cd'een for at den bliver kopieret over på C:\Drivers ? Så vil jeg nemlig lave en batch fil der bagefter installere driverne!

Hvordan får jeg kopieret den mappe over?
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 17:47 #1
Forstår dig ikke helt... skal den CD også installere windows.. ? eller er det når windows er installeret så kan du sætte den der CD og så skal den oprette mappen c:\drivers  ?
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 17:49 #2
Hvis det er sådan skal du bruge noget software som du kan finde her.
http://www.freewarearena.com/html2/index.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=61
Avatar billede deazdk Nybegynder
02. september 2005 - 17:56 #3
Jeg vil have en XP cd, hvor jeg har en mappe med alle de drivere jeg skal bruge. og så når den booter op for første gang i windows xp, så skal den komme frem med at installere de nødvendige drivere...

Altså selve installationen kopiere mappen Drivers til C:\Drivers, og så når den booter op for første gang skal den starte en batch fil der installere de exe filer inde i drivers.

Skriv hvis du har nogle spørgsmål :)?
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 18:06 #4
Det er let nok, at få den til at køre din .bat fil første gang du starter op i windows, men er bare usikker på om den så også vil kunne boote op på cd'en.. så det kan du nok ikke bruge til så meget.
Avatar billede rebecca Novice
02. september 2005 - 18:16 #5
det du har brug for kan du finde her>>>http://unattended.msfn.org/index.htm
Avatar billede stj99 Nybegynder
02. september 2005 - 18:16 #6
Prøv evt om her er noget.
http://www.duspinnst.com/bootcd.htm
Avatar billede gratis Nybegynder
02. september 2005 - 18:17 #7
Avatar billede a1a1 Novice
02. september 2005 - 18:48 #8
hvorfor ikke installer drivere når windows installeres?
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=13173&hl=Si3112r
ovenstående er "kun" til sata drivere, men fremgansmåden er stort set den samme.
Avatar billede deazdk Nybegynder
02. september 2005 - 19:06 #10
Når jeg har oprettet min WINNT.sif hvordan får jeg så min *.bat fil skudt af når den er færdig med at installere?
Avatar billede a1a1 Novice
02. september 2005 - 19:19 #11
det jeg mener er at du skal ikke "skyde" din .bat fil af for at installere drivere, men inkludere de drivere som du skal bruge på cd'en.
Avatar billede deazdk Nybegynder
02. september 2005 - 19:21 #12
Hvis jeg fx. skal have installeret den trådløse driver med tilhørende wirelessmanager program, bliver jeg jo nød til at skyde den setup fil at i en batfil:

Jeg tror fx. det er

[GuiRunOnce]
C:\drivers\minbat.bat

er der nogen der kan give mig ret i det ?
Avatar billede a1a1 Novice
02. september 2005 - 19:24 #13
"idiot sikret program" (måske)
http://www.ubcd4win.com/howto.htm
Avatar billede a1a1 Novice
02. september 2005 - 19:32 #14
Avatar billede rebecca Novice
02. september 2005 - 21:39 #15
Som sagt hvis du klikker på linket jeg har lagt kan du læse dig til det hele på siden, ta det fra en ende og start med at få lavet en xp slipstreamet med sp2 og div. opdateringer dernæst evt. programmer, regoptimering osv.

Som a1 skriver mener jeg også at du kan ligge diverse drivere du skal brug direkte ind i Xp Installationen men alt det kan du læse på siden.

Du får lige linket igen >>>>http://unattended.msfn.org/index.htm
Avatar billede rebecca Novice
02. september 2005 - 21:44 #16
ps...du skal lige være opmærksom på at det ikke lige er noget man klarer på en halv time, men giver du dig tid til det er det bare rigtigt lækkert når man har brug for en reInstallation I med skiven start skidtet og sæt dig og få en kold øl og vupti så er der en ny installeret pc med (programmer "kræver selvfølgelig en dvd brænder") og det hele
Avatar billede rebecca Novice
14. februar 2006 - 00:29 #17
husk at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 00:18 #18
Måske tid at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:17 #19
husk at lukke spg.