Avatar billede bb_maze Nybegynder
01. september 2005 - 21:03 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Pakke fra USA

Hejsa

Hvis jeg bestiller en pakke fra en internet butik i USA, er der så noget bestemt jeg skal være opmærksom på?

Og hvad hvis pakken bliver nappet i tolden - hvor stor en bøde får man så?

Hygge
Avatar billede borrisholt Novice
01. september 2005 - 21:11 #1
Hvis du kan få den til det. Så bed dem om at skrive på Toldselen at det er en gave ... Men så skal afsenderen være en privat person. Og prisen må ikke være over ca. 500 kroner.

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
01. september 2005 - 21:12 #2
Du får ingen bøde hvis den bliver stopper i tolden, kun en seddel om du skal betale told af dine varer.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
01. september 2005 - 21:17 #3
Ok. Hvor meget er tolden på?
Avatar billede borrisholt Novice
01. september 2005 - 21:20 #4
Det kommer an på hvad du har købt ...

En Fararri er dyrer en et slips med julemanden på !

Jens B
Avatar billede bb_maze Nybegynder
01. september 2005 - 21:22 #5
Men de går vel efter procenter? Jeg regner med at købe for cirka 150-200 kr.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
01. september 2005 - 21:22 #6
P.S. Det kommer an på om julemanden er lavet af diamanter og guld, og er større end selve jorden :P
Avatar billede borrisholt Novice
01. september 2005 - 21:24 #7
I gen indholdet tæller .. Spørg Told og skat ...
Avatar billede strych9 Praktikant
01. september 2005 - 21:41 #8
Det er told for inførelse af varer i EU. Som det er pointeret kommer det an på hvilken varetype det er, men også hvorfra spiller en rolle idet samhandelsreglerne mellem EU og andre lande er komplicerede.

Hvis det er sukker du importerer kan du godt regne med feks 200% told. Det er for at EU kan beskytte sine landbrug og sørge for at de fattige lande bliver ved med at være fattige.

Men nu regner jeg ikke med at det er sukker, så svaret er igen: Det afhænger. For ca 7 år siden købte jeg nogle bøger fra USA til ca 300kr og fik lov at betale ca 120kr oven i hatten i told.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
01. september 2005 - 21:59 #9
Det drejer sig om noget kædeolie. Jeg var inde på told og skats hjemmeside for at kigge, men den var godt nok ikke til meget hjælp...
Avatar billede strych9 Praktikant
01. september 2005 - 23:01 #10
Tror jeg har fundet noget:
25% importmoms på summen af varens pris og prisen på fragt.
Derudover en mulig EU-told som kan svinge afhængigt af hvilken skatteregion du er i.

At dømme efter den VAT jeg betaler til Skype, skal vi gætte på 12.5% oveni? Det bliver nok ikke meget galt.
Avatar billede strych9 Praktikant
01. september 2005 - 23:12 #11
heh på en fladskærm feks er det 14% EU told. Dog kan jeg ikke finde forbrugsvarer til mere end 20%, så jeg tror ikke du skal forvente mere end det.
Du skal så være opmærksom på at denne told ryger på bundlinjen. Det vil sige når alt andet er lagt sammen, så ryger de XX% ovenpå det hele til sidst.

Så worst case scenario: 200kr incl fragt. importmoms af 25% = 50kr total. EU told på de 250kr af 20% = 50kr, så en total på 300kr i alt.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2005 - 00:15 #12
den vare du skal bestille kan du bestille den i EU så er det og anbefale ,det er set folk får en slem overraskelse når den har været en tur igennem dk told
Avatar billede baker.mc Nybegynder
02. september 2005 - 10:53 #13
Jeg bestilte en tabeletter "fy fy" fra us. dem tog tolæden og jeg skulle skaffe en resept fra egen læge for at få udleveret varen ellers ville den blive destureret. Hvilke den så nok blev..... Men ellers skete der ikke andet mht. bøde ol.  Glædet mig jo lidt da ups kom med pakken wow den gik igennem, men det var da lige til jeg åbnet pakken og fandt en seddel istedt for!!!  Havde ellers bedt firmaet om at sende pakken som "gave"
Avatar billede pallas Nybegynder
02. september 2005 - 16:23 #14
"Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat ved indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told, moms, punktafgift og evt. fragt. Det betyder med andre ord, at den samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt transportomkostninger, told og moms og evt. punktafgift.

Du skal være opmærksom på, at tolden ikke er ens for alle varer - enhver vare har sin egen varekode (toldtarifposition) og dermed ofte en forskellig toldsats.

Enkelte varer fra USA er omfattet af særlig tillægstold.

Inden du bestiller varer, bør du derfor kontakte ToldSkat, der vejledende kan orientere om den toldsats, der gælder for den vare, du påtænker at købe"

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=300092&vID=200865&i=4#i300092
Avatar billede pallas Nybegynder
02. september 2005 - 16:32 #15
PS !! når pakken kommer til DK - sørger Postdanmark at indfortolde den. Det koster 50 kr.
Avatar billede larswandy Nybegynder
04. september 2005 - 23:43 #16
Hvis du køber for cirka 200 kr og det er tøj, så skal du påregne en endelig udgift på cirka 375 kr. Som Pallas skriver så er der såvel moms som punkafgift. Hertil kommer så et toldgebyr på cirka 60 kr. det er den pris som told&skat tager for at fortolde din vare. Så ialt cirka 375 kr. Hvis vi snakker parfume eller andre særlige varer stiger omkostningerne yderligere. (har mest erfaring med tøj)

der er 3 omveje
1 - bed en bøn til at din pakke ikke bliver taget ud til todeftersyn (ikke alle pakker tjekkes)
2 - det er ofte meget billigere at få det sendt til en bekendt i USA som herefter sender dig pakken som privat pakke - selvom man så betaler 2 gange porto (det kommer selvfølgelig an på vægten)
3 - som nævnt ovenfor - få firmaet til at sende pakken som privat post eller som gave
Avatar billede bb_maze Nybegynder
23. februar 2006 - 20:22 #17
Det er vidst ved at lukketid. Smider Pallas, borrisholt og strych9 lige et svar? :)
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2006 - 20:34 #18
okie :)
Avatar billede pallas Nybegynder
24. februar 2006 - 07:49 #19
Takker for points :-)
Avatar billede borrisholt Novice
25. februar 2006 - 20:25 #20
Svar