Avatar billede nigo_ Nybegynder
01. september 2005 - 13:11 Der er 3 kommentarer

Password på subdomain - Hvordan?

Hej folkens på eksperten :).

Jeg sidder med et lille problem på mig og min vens side.
Vi har et subdomain som vi har dir browsing aktiveret på, da vi bruger den til flere ting. Men vi skal ha sat password på, da det er fortroligt.

Vores host tilbyder ikke password gennem kontrolpanel osv på deres win2003 servere.

Derfor skal jeg ha fundet en metode at få sat logon script på, før den går ind i selve sub domainet.
Har kigget lidt rundt på google, men fandt kun frem til nogle hvor den decideret skulle bruge en 'protected page' (.asp fil) at redirect til efter at ha logget på.
Dette er ikke hvad vi skal, men at den skal hoppe i roden af vores subdomain.

Nogen venlig sjæl der ligger erfaring i det?
Brug for al den hjælp jeg kan få og gerne hurtigst muligt!

På forhånd tak.

Mvh.
Nikolas S. Olesen
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. september 2005 - 00:03 #1
Det tror jeg desværre du får lidt svært ved at lave.

I stedet for at tillade directory browsing, hvilket jeg personligt synes er en MEGET dårlig løsning, så ville jeg lave en script, som i stedet lister filer og mapper i en bestemt folder, og så arbejde med dem på den måde. Du kan evt. forsøge dig med Web Explorer Lite, som er et freeware ASP system.

http://www.gleamtech.com/products/wexlite.asp

Det er nemt at sætte op, og kan sansynligvis alt det du har brug for. Du kan sætte password på eller lade siden stå åben. Jeg bruger det selv, og det fungerer rigtig godt for mig.

Du kan også redigere scriptet så det passer bedre til dit site.

Med venlig hilsen
Lasse Rasch
Kolding
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. september 2005 - 00:05 #2
/Lasse Rasch
Kolding
Avatar billede nigo_ Nybegynder
02. september 2005 - 09:07 #3
Hej Lasse,

Tak for svaret! JEg vil lige rode med det når jeg er kommet hjem engang senere, og komme med en tilbagemelding :).

Mvh.
Nikolas S. Olesen