Avatar billede lsolesen Nybegynder
01. september 2005 - 12:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

logonscript kører ikke på to arbejdsstationer

Jeg har en række arbejdsstationer, som jeg har sat på op et domæne. Alle brugerene logger ind med samme brugernavn og password.

Alle maskinerne kører på startup et logonscript skrevet i kix. Men to af maskinerne eksekverer ikke scriptet korrekt - selvom det er samme script og der burde være samme opsætning på arbejdsstationerne (de er alle reinstallerede).
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 12:44 #1
lige en ting, hvorfor bruge samme navn og kode ? og hvad på de maskiner ?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
01. september 2005 - 13:08 #2
Forstår ikke spørgsmålet. Jeg bruger samme user og pass, da jeg skelner mellem nogle forskellige adgange elev og kursist. Hverken elever eller kursister har brug for deres eget private.

Men logonscriptet kører altså fint på alle maskiner, men ikke på to af dem?
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 13:14 #3
ups der mangler lidt der, og hvad siger loggen på de 2 maskiner ? men forstår nu stadig ikke hvad ideen med fælles brugernavn og kode er (så er det jo totalt umuligt at vide hvem der gør hvad, og hvilken bruger det er der skabber problemer osv.), men nok om det, dit valg *S*
Avatar billede akh Nybegynder
01. september 2005 - 22:31 #4
Du nævner ikke hvilket OS som dine workstations kører, hvis det er Windows XP. har de som default hurtigt logon slået til. Detter betyder at de for at speede opstart op, springer over logon scripts. I en policy kan du sætte dem til at vente på netværk, så du er sikker på at de kører logon script hver gang. Det kan tage op til 3 genstarter efter før denne policy slår helt igennem.
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 22:54 #5
akh ikke enig, her kører logon script altid, og der er uden at lave den ændring du skriver om
Avatar billede lap Nybegynder
02. september 2005 - 00:07 #6
Er lige nødt til at bekræfte akh.... Jeg har oplevet maskiner, som er så hurtige til at starte, at logon boksen fra XP står klar inden netkortet er startet. Jeg har oplevet det konkret på ca. 5 maskiner ud af 4500, så det er sjældent, men det kan ske.

Det betyder, at cached logons bliver aktiveret - men som sagt er det sjældent set.

Eventloggen er interessant - måske er maskinerne ikke ordenligt på domænet - chcek eventlog både på PC og på server.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
10. juni 2006 - 17:32 #7
Svar venligst!
Avatar billede lap Nybegynder
11. juni 2006 - 19:41 #8
hvem skal svare - nu har jeg i hvert fald gjort det :-)