Avatar billede coders Nybegynder
31. august 2005 - 20:46 Der er 28 kommentarer

Min Reg database er fyldt med fejl!!

Hej hvordan kan man gratis reparer din registreringsdatabase. har prøvet ca. 6 forsk. programmer, som ku gøre det hvis man da lige betalte 30 dollars.

Er der ikke gratis alternativer ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. august 2005 - 20:48 #1
Du kan altid starte med at skrive sfc /scannow - xp-cd skal sidde i drevet, så laver den et system check - det kan være det hjælper lidt.
Avatar billede coders Nybegynder
31. august 2005 - 21:01 #2
skal det skrives i kør ?
Avatar billede coders Nybegynder
31. august 2005 - 21:01 #3
ja det var det :)
Avatar billede coders Nybegynder
31. august 2005 - 21:15 #4
virkede ikke :/
Avatar billede old-faithful Praktikant
31. august 2005 - 21:21 #5
Der findes flere der kan reparerer de almindeligste fejl. Hvis du har XP kan du dog prøve at gendanne systemet, da der er indbygget funktion til "gendannelsestidspunkter".

Ellers prøv:
- Microsoft RegClean (http://www.majorgeeks.com/download458.html)
- EasyCleaner (http://personal.inet.fi/business/toniarts/)
- RegSeeker (http://www.hoverdesk.net/freeware.htm)

Hvis du bare skal have registreringsdatabasen til at køre hurtigere, prøv da "RegCompact .NET" el. lign.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. august 2005 - 21:34 #6
Avatar billede hcma Novice
01. september 2005 - 08:14 #7
coders >> kunne du ikke starte sfc /scannow ?  eller hjalp det bare ikke ?
Avatar billede hcma Novice
01. september 2005 - 08:15 #8
glemte lige:  er det overflødige filer som er problemet eller er det korrupte filer ?
Avatar billede coders Nybegynder
01. september 2005 - 18:11 #9
den siger error.. så går ud fra det er fejl :-)

Har kørt de der programmer I har anbefalet men de hjælper ike. skal de køres i special mode eller ?
Avatar billede hcma Novice
01. september 2005 - 18:50 #10
hvilken error kommer den med ?
Avatar billede coders Nybegynder
02. september 2005 - 20:42 #11
reg errors... kan lige lægge et printscreen ind på et link her senere når den popper frem med den fejl dialog igen
Avatar billede coders Nybegynder
02. september 2005 - 20:49 #12
Avatar billede hcma Novice
02. september 2005 - 20:55 #13
få checket en Hijack-log, da det ikke kan passe at der popper meddelelser op fra mærkelige producenter  (mærkelige = producenter/programmer du ikke kender)
Avatar billede hcma Novice
02. september 2005 - 20:56 #14
hvis du ikke ved hvor du får lavet og checket hijack-loggen vender du bare tilbage
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. september 2005 - 21:08 #15
Det er _ikke_ regbasen der er 'fyldt' med fejl. Bare e 'lokkemad' for fra noget Spyware/'snavs' som skal lokke dig til flere ubehageligheder...
Er set mange gange før...

Der skal en HiJackThis procedure mm. til ...

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe
evt. instruktion: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så 'nogen' kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

Ikke nødvendigvis mig der følger op...
Avatar billede coders Nybegynder
03. september 2005 - 11:38 #16
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:38:09, on 03-09-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\download\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.codevision.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\System\panels\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
Avatar billede hcma Novice
03. september 2005 - 11:46 #17
lad være med at gøre noget indtil en af hijack-eksperterne kigger på loggen, men jeg kan da allerede nu se at du ikke har opdateret WinXP til SP2.
Avatar billede coders Nybegynder
03. september 2005 - 11:47 #18
kan ikke kører sp2 grundet jeg har en engelsk version af windows. har før prøvet inde hos spywarefri.dk
Avatar billede hcma Novice
03. september 2005 - 12:48 #19
det lyder mærkeligt. det er da bare at downloade sp2 i engelsk udgave.
Avatar billede coders Nybegynder
03. september 2005 - 13:40 #20
har prøvet alt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2005 - 09:04 #21
... du har ikke engang SP1 på - eller i det hele noget som helst WindowsUpdate ? Så er du jo selv ude om det - - -

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2005 - 09:06 #22
"engelsk version af windows" - hvordan ka' det så være at dine Programmer ligger i stien
C:\Programmer\
i engelsk version ville det være
C:\Program Files\

???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2005 - 09:07 #23
"har prøvet alt." - nærmerer betegnet hvilket ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2005 - 09:08 #24
Du ka' jo begynde med SP1 - sakset fra
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Undtagen SP2 i første omgang !!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2005 - 09:12 #25
Download Ewido
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168
... og scan alt med den - ka' godt ta' sin tid...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2005 - 09:13 #26
Download og gem denne scanner.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Udpak og sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files - ka' godt ta' sin tid...
Avatar billede coders Nybegynder
04. september 2005 - 11:34 #27
den der mwav kan jeg ikke kører fordi den siger wrong date settings...
Avatar billede old-faithful Praktikant
04. september 2005 - 13:03 #28
Når du har fjernet problemerne, bør du sikre dig at de ikke opstår igen ved bl.a.

1) Altid at holde Windows opdateret af sikkerhedsmæssige årsager(besøg evt. www.windowsupdate.com)

2) Sørg for du har et AntiVirus program installeret... der findes gratis programmer til dette, f.eks. AVG eller AntiVir. (se http://www.pricelessware.org/thelist/sec.htm#Anti-Virus)

3) Installér en firewall. Dem findes der også gratisudgaver af. (se http://www.pricelessware.org/thelist/sec.htm#Firewall)

4) Installér SpyBot Search & Destroy for at holde spyware ude. Husk at opdatere efter installationen. Derefter bør du både "Immunisere" din computer, og scanne den... (se http://www.pricelessware.org/thelist/sec.htm#Scanner: Anti-Spyware)