Avatar billede mp82 Nybegynder
31. august 2005 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fatal error: session_start

Jeg får engang i mellem denne fejl på min side:
Fatal error: session_start(): Failed to initialize storage module: user (path: /tmp) in /xxx/xxx.php on line 8
På line 8, står følgende: "session_start();"

Desværre er fejlen ikke konstant, så siden virker ofte uden problemer, men ikke altid.

Jeg har en mistanke om at det er udbyderen af webhotellet som har et problem, men de melder at alt fungere som det skal.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 11:08 #1
Ligner et konfigurationsproblem på webhotellet
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 11:09 #2
Avatar billede mp82 Nybegynder
31. august 2005 - 11:25 #3
Samme link har jeg også lige fået fra min udbyder. De fortæller også at det er en fejl i PHP, og derfor ikke kan gøre noget ved problemet !?!?!
Men jeg har fået følgende kode, som skulle afhjælpe problemet (koden skal indsættes i toppen af koden på siden): ini_set('session.save_handler', 'files');
Det er da blevet meget bedre, men hvad gør den kode?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 11:30 #4
Den sætter session.save_handler til "files" i runtime. Men underligt at de ikke bare retter i deres ini-fil på serveren, det andet er da noget hø at skulle lave hver gang :/
Avatar billede mp82 Nybegynder
31. august 2005 - 11:33 #5
Ja, hvis det kan rettes er jeg da helt enig at det er noget sjusk at det ikke bliver rettet. Men de holder sig til at det er en PHP fejl, og ikke deres opsætning som fejler.
- men jeg har sat koden ind i en fil som bliver kørt som den første på alle sider, så besværet er da heldigvis ikke så stort.
Avatar billede mp82 Nybegynder
18. august 2010 - 13:49 #6
Lukkes.