Avatar billede kristjan Nybegynder
30. august 2005 - 20:02 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Nyhedssystem fra Cute-news

Hej,

jeg har downloadet Cute-news´ nyhedssystem og skal til at sætte det op, med denne kode:

Showing All Headlines And The 1 Latest News Article  On One Page

  <?PHP
$static = TRUE;
$template = "Headlines";
include("path/to/show_news.php");

$number = "1";
include("path/to/show_news.php");
?>

Desværre er der ikke helt kommet det ventede ud af det:
http://grobari.dk/partizan/index.php?page=2

Istedet for
include("path/to/show_news.php");    har jeg
include("news/show_news.php");    da der stod man skulle erstate "path/to" med mappen, som ligger under grobari.dk/news og derfor må blive "news"

Men noget er altså galt....

Nogen der kan hjælpe og evt har prøvet at opsætte dette system før?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
30. august 2005 - 20:21 #1
Hmmm, er du siker på du ikke ar ændret i den fil dne skal hente? feks. ændret den til vis_nyhede.php ?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
30. august 2005 - 20:25 #2
Kan du ikke prøve a paste hele scritet, dn siger jo der er n fejl i line 29
Avatar billede kristjan Nybegynder
30. august 2005 - 20:25 #3
Det har jeg ikke. Den hedder show_news.php
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
30. august 2005 - 20:27 #4
Okay, godt, men kan du ikke prøve at paste selve koden?
Avatar billede kristjan Nybegynder
30. august 2005 - 20:27 #5
<html>

<head>
<title>grobari.dk - Skandinaviens Partizan-community</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
a:link {  text-decoration: none}
a:hover {  text-decoration: none; color: #FF0000}
a:active {  text-decoration: none}
a:visited {  text-decoration: none}
-->
</style>
</head>

<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<body bgcolor="#000000" link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFF00">

<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="420" id="AutoNumber1" height="310">
  <tr>
    <td width="100%">
    <table border="0" cellspacing="1" style="border-collapse: collapse" width="100%" id="AutoNumber2" align="left">
      <tr>
        <td width="24%"><b><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">August
        2005</font></b></td>
        <td width="76%"><font color="#FFFFFF"><!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><?PHP
$static = TRUE;
$template = "Headlines";
include("news/show_news.php");

$number = "1";
include("news/show_news.php");
?>
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --></font></td>
      </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
30. august 2005 - 20:31 #6
Har du husket at CHMOD filerne i mappen data?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
30. august 2005 - 20:35 #7
Du skal huske at CHMOD selve mappen data til 777, og gå ind i mappen, markere alle filer, og også CHMOD dem til 777.
Avatar billede kristjan Nybegynder
30. august 2005 - 21:37 #8
Det skulle være gjort. Det er mærkeligt :-s
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
30. august 2005 - 21:53 #9
har du også CHMOD'et ALLE dinefiler i selve mappen data.? Og ikke kun gjort det ved selve mappen..?
Avatar billede kristjan Nybegynder
31. august 2005 - 11:37 #10
Ja.. det skulle jeg mene at jeg havde men jeg dobbelttjekker lige når jeg kommer hjem.. :-s
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 13:26 #11
af hvad jeg kan se ser det simpelt nok ikke ud som om partizan/nyheder.inc findes? ved ikke om de bare er mig, men CHMOD bør da egentligt være totalt overordnet i denne situation hvis den henter fra databasen eller bare læser en almindelig fil? chmod er oftest kun hvis du skal skrive eller redigere i en fil du har på din ftp ;)
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
31. august 2005 - 14:48 #12
micmicmicmic: Ja, men han siger han ikke har reenamet nogle af filerne, og da det er et engelsksproget script, ligger der nok ikke en fil der hedder nyheder.inc.. Så tror os det er den den ikke kan finde
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 14:54 #13
nemlig, også lidt derhen imod jeg ville mene, men havde kun ultra kort tid, da jeg sad i en lektion i computerrummet på skolen ;)
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
31. august 2005 - 15:03 #14
Fairly :P Men altså CHMOd kan vel godt køre at den ikke tillader at poste, eller er jeg forkert på den?
Avatar billede kristjan Nybegynder
31. august 2005 - 15:07 #15
Hmm... Nu er jeg vidst ikke helt med.

Nyheder.inc findes. Jeg har den på min server i mappen partizan.

Men det er sådan set ikke den mappe der er noget galt med, det er mappen "news, altså deri hvor mit newssystem ligger i og hvor den side der burde hentes åbenbart ikke dukker op.

Det er ret mærkeligt :-s
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 15:08 #16
du er meget forkert på den medmindre du mener i en .txt-fil, det er ligemeget hvis den skal poste i databasenfordi du giver dokumentet koden igennem denne formel:
mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("database");

chmod styrer hvad der skal ske med selve filerne på din ftp. Har ikke lige prøvet cute-news, men du har sådan halvt ret, selvom jeg nu syntes at din køsning er ret elendig ;)
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 15:10 #17
har du valgt et sprog på siden osv.? hvis du lige postede scriptet du benytter siden, ville det måske hjælpe :)

source: http://grobari.dk/partizan/index.php?page=2
Avatar billede kristjan Nybegynder
31. august 2005 - 15:22 #18
Det virker vidst nu
http://grobari.dk/partizan/index.php?page=2

Og det eneste der var i vejen var at mappen news ikke skulle ligge på serveren men i mappen partizan, og så kører det hele vidst nu ?
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 15:25 #19
det ser sådan ud rent faktisk :)
Avatar billede kristjan Nybegynder
31. august 2005 - 15:35 #20
Bryder mig bare ikke så meget om de blå links, der slet ikke hamler op med den sorte baggrundsfarve. Men blå er jo linkfarven i menuen, så alle mine links blir jo sådan set blå.
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 15:37 #21
så vil jeg bare råde dig til at lave en .css fil med dine styles, det kan gøre en side ret meget flottere, se om du kan anskaffe dig en lille guide hvis du er til sådan noget :)
Avatar billede kristjan Nybegynder
31. august 2005 - 15:40 #22
Det kan ikke være alt for svært (:
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 15:44 #23
<style>
a:link{color:#000000;text-decoration:none}
a:active{color:#000000;text-decoration:none}
a:visited{color:#000000;text-decoration:none}
a.postlink{color:#000000;text-decoration:none}
a:hover{color:#000000}
</style>

dette gør så hver gang du bruger link (<a ....) funktionen bliver deres farve ændret til sort, og der vil ikke hvere nogen streg under, ihvertfald i IE.
Så indsæt denne kode i headeren, og så skulle det virke.

Så må det vidst være tid til et accepteret svar, lol :P
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
31. august 2005 - 19:03 #24
jeg takker mange gange :P