Avatar billede lervad Nybegynder
30. august 2005 - 08:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

bærbar kan ikke starte

Hej

Min Acer bærbare (Model 8004LMi) er gået kold. Den har stået tændt i nat, og i morges havde den sort skærm. Da jeg trykkede på en tast genstartede den og kom med menuen hvor man kan vælge fejlsikret tilstand, normal opstart, sidste konfiguration der virkede.

Uanset hvilken jeg vælger kommer der bare sort skærm. Hvis jeg trykker på en tilfældig tast (når den sorte skærm er der)genstarter computeren og kommer tilbage til samme menu.

Jeg har haft batteriet af i 15 minutter hvilket ikke hjalp.

Hvad kan være galt? Er harddisken stået af, eller ville jeg så ikke kunne se den menu?

Skal jeg frygte for mine data?
Avatar billede kalp Novice
30. august 2005 - 08:32 #1
Jeg ville prøve en repair af windows...
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

det mister du ikke noget ved.. lyder som korrupte windows filer den er galt med.
Avatar billede kalp Novice
30. august 2005 - 08:33 #2
HVIS en repair ikke fungere.. og du har vigtig data på din HD. Så kan du købe en billig USB boks til din HD så du kan tilslutte den en hvilken som helst anden maskine og hive den data ud du har brug for...
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2005 - 08:33 #3
er der støm på ? Sort Skærm = Død eller er den stædigvæk power på
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. august 2005 - 08:49 #4
Har jeg før været udsat for, da pillede jeg batteriet ud, og satte det i igen, så kørte dyret igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. august 2005 - 08:50 #5
Se bort fra mit svar, fik ikke læst indlægget godt nok-sorry-tlf. til acer 38487342 support.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. august 2005 - 08:51 #6
Det eneste, der normalt giver sort skærm er: bios-ram-cpu-grafik-bundkortfejl.
Avatar billede lervad Nybegynder
30. august 2005 - 08:53 #7
Jeg vil forsøge mig med en repair i aften. Tak så vidt!
Avatar billede lervad Nybegynder
30. august 2005 - 18:23 #8
Jeg har forsøgt mig med repair som der er henvist til. Men da min computer er af mærket Acer har jeg åbenbart ikke de alm. XP installations cd'er. Kun recovery cd'er som KUN tilbyder at formatere og lave samme installation som maskinen er leveret med!

Jeg har dog en gammel windows XP cd fra tidligere computer. Men dette er en engelsk version. Vil det have nogen betydning om jeg laver repair ved hjælp af denne, når den nuværende installation er Windows XP dansk?
Avatar billede lervad Nybegynder
30. august 2005 - 19:17 #9
jeg har forsøgt mig med min XP cd (engelsk version). Det går fint indtil den søger efter eksisterende windows version. Der går den i stå!. Har prøvet 3 gange nu. Lader den stå i 15 minutter inden jeg genstarter.

Hvad sker der hvis jeg benytter den første "Repair in consolemode" den tilbyder?
Avatar billede lervad Nybegynder
30. august 2005 - 20:00 #10
Jeg har forsøgt at bruge "repair in consolemode". efter jeg har valgt hvilken windows installation den skal logge ind på  (C:\windows) fryser den!!

Hvis ikke andre har nogle forslag til hvordan jeg kommer videre ser jeg ingen anden mulighed end at købe en ekstern harddisk boks så jeg kan få flyttet mine vigtige data fra harddisken og så forsøge mig efterfølgende med recovery cd'en.

Jeg har fundet følgende på Zitech computer: http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=46433

vil den ikke kunne dække mit behov? samt kunne håndtere harddisken fra min bærbare Acer 8004 LMi?
Avatar billede kalp Novice
30. august 2005 - 21:40 #11
Den virker fint.. jeg har præcis den samme;)
Avatar billede lervad Nybegynder
01. september 2005 - 08:45 #12
Jeg har købt en HDD boks og har fået flyttet mine data. Har gennemført reinstallation. Og fået flyttet dataene på plads.

Tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
01. september 2005 - 11:44 #13
Selv tak:)