Avatar billede tera Nybegynder
13. april 2001 - 23:19 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Lasat LC-1891 - firmware?

Jeg har købt et Lasat LC-1891, hvor der er indbygget forvalgskode til worldonline, jeg har hørt at man kan, ved at overskrive firmware i modem\'et, få slettet forvalgskoden så jeg kan bruge andre udbyder.
Jeg har download\'et noget software hos Eicon.dk (.com), som har med lasat uden held!
Skal jeg virkelig vente et halvt år??
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 23:29 #1
Det er blevet undersøgt før her på eksperten.
Og ja, du kommer til at vente.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 23:31 #2
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. april 2001 - 23:34 #3
Hvad mener du med forvalgskode?
Lasat 560 voice, Produkt kode LC-1891 har ikke en forvalgskode.

http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=SAF1

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. april 2001 - 23:45 #4
Hvis du har et terminal program, så kan du slette opsætning i modemet med en AT kommando. Hvis du vil tilbage til fabriks opsætningen, så skal du skrive AT&F i programmet.

/per
Avatar billede tera Nybegynder
13. april 2001 - 23:59 #5
hoejrup<< Mener du jeg kan bruge hyperterm. til det eller skal jeg havde fat i et andet?
Har du erfaringer med at bruge det tricks?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. april 2001 - 08:24 #6
tera> Ja du kan godt anvende hypertermin.

Her er der et link med info omkring anvendelsen af hyperterm.:

http://www.clnk.com/Support/modeminfo.htm

Hvis det ikke virker, så har jeg en manual på dit modem. Så kan vi prøve en anden metode, for det kan helt sikkert lade sig gøre.

/per
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
19. april 2001 - 18:03 #7
jeg har lige opdateret mit WOL låste modem med firmwaren herfra http://www.lasat.dk/support/upg-win-v90.asp (l560v220.lfu)det kører stadigt upåklageligt, men nu på tele dk du skal selvfølgelig også hente lasat configuration manager til at gøre det med
Avatar billede tera Nybegynder
19. april 2001 - 21:20 #8
Note: Check the label at the bottom of your modem; if this says LC-1891 you DO NOT need to use this upgrade! You modem is dual-standard and can use both v90 and k56flex

Carsten_lusk<< Er det det samme modem du har?

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
19. april 2001 - 21:38 #9
jeps, jeg tror at de skriver det for at man ikke skal fjerne operatør låsen :), læg mærke til at der også står, (you DO NOT need) der står ikke at du ikke må!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. april 2001 - 21:41 #10
Jeg har et tilsvarende modem, og der står ingen label med DO NOT need.

/per
Avatar billede tera Nybegynder
19. april 2001 - 21:47 #11
Jeg har prøvet at hente lasatsw.exe og I560v220.lfu på den overnævnte side.
Jeg har installeret lasatsw.exe, men får af vide at jeg ikke kan skabe forbindelse,
jeg har prøvet at genstarte og bruge den anden COM-port unden held.
Jeg synes heller ikke at jeg kan bruge hyperterm.
Hvad gør jeg forkert.
Du kan skrive til mig direkte på terabyte@it.dk og hvis jeg kan få det til at virke får du 150 Point!!!!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. april 2001 - 00:21 #12
>>hoejrup, jeg referer til ovenstpående kommentar fra tera, hvor der står \"DO NOT need\" som jeg har indkredset lidt, det ikke noget labelen at gøre, der stod på Lasat\'s website at hvis der på din label stod \"LC-1891\" så behøvede du ikke den firmware
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. april 2001 - 00:23 #13
>>tera, hvis din maskine ikke kan se modemat har det ikke noget at gøre med at det  er \"operatør låst\" så er det på maskinen den er gal, du burde ihvertfald kunne se modemet fra lasats software eller fra hyperterminal
Avatar billede tera Nybegynder
20. april 2001 - 09:24 #14
Der er vel ikke flere forskellige Lasat LC-1891 (eksternt modem), som WOL udbyder sammen med??
Hvad skal jeg gøre i hyperterm. for at se om jeg kan noget?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2001 - 09:55 #15
Du kan bryde låsen op ved at gå tilbage til fabriks opsætningen med kommandoen AT&F. Derefter bør du følge casten lusk råd 19/04 2001 18:03:35, hvor du laver en opdatering af din firmware.

/per
Avatar billede samtech Nybegynder
29. juli 2001 - 12:47 #16
Hvis ikke i kan få opdateret firmwaren i modemet, kan i altid sætte en anden operatørs forvalgs kode foran telefon nummeret i dialeren.