Avatar billede azar Nybegynder
27. august 2005 - 00:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min windows 2003 iis server vil ikke læse includes

Min windows 2003 iis server vil ikke læse includes fejl her

Active Server Pages error 'ASP 0131'

Disallowed Parent Path

/asd/nyhed/nyheder.asp, line 9

The Include file '../js.asp' cannot contain '..' to indicate the parent directory

og i asp line 9 står der: <!--#include file="../js.asp"-->

Nogen der kan hjælpe mig med at få min server til at kunne læse de includes ?
Avatar billede azar Nybegynder
27. august 2005 - 00:45 #1
kan huske jeg havde de samme problemmer den gang jeg satte det op på windows xp pro men kan ikke huske hvordan jeg fik fixet det :D
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2005 - 09:04 #2
lyder som en security feature

hvis den ikke kan disables må du prøve med fuld sti evt. via MapPath
Avatar billede akh Nybegynder
27. august 2005 - 09:55 #3
Du skal enable parent path i IIS 6 på 2003.

Gøres ´ved at åbne iis, højreklik på site -> properties -> Fane blad home directory -> Klik på configuration -> faneblad options -> sæt hak i enable parent paths.

Du skal måske lige genstarte sitet, kan ikke huske det 100%
Avatar billede azar Nybegynder
30. august 2005 - 00:38 #4
a