Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
26. august 2005 - 22:55 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Bundkort bipper

Hej
Jeg har lige skiftet køleren på mit bundkort, et ASrock 760GX. Da jeg startede computeren, kom der intet skærmbillede, men bundkortet bipper! Det er tre bip i træk, men jeg har ingen idé om, hvad det betyder. Nogen som kan hjællpe?
mvh.
Kristian
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2005 - 23:06 #1
kontroller at ram og grafikkort sidder korrekt, og har din blæser 3 ledninger monteret ? (kunne være manglende tilbage melding mht omdrejnings hastighed.)
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2005 - 23:49 #2
Det lader til at være en AMI BIOS.
Nu siger du ikke noget om hvor korte eller lange de beeps er og sekvensen af dem. Det er relevant fordi:

3 short Base 64K memory failure A memory failure has occurred in the first 64K of RAM.  The RAM IC is probably bad 

1 long, 2 short Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2005 - 06:17 #3
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
27. august 2005 - 09:27 #4
3 bip - pause - 3 bip. Og sådan kører den bare. Bippene har samme tone.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 14:08 #5
Tjah, prøv som screem_brille siger
Det er sikkert enten RAM blokke der ikke er trykket ordentligt fast, sidder i det forkerte slot, eller simpelthen er defekte.
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
28. august 2005 - 09:51 #6
Det var ikke rammene. Jeg har betilt nyt bundkort nu, så jeg håber at det virker derefter.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:34 #7
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
21. september 2005 - 19:27 #8
Bundkortet var i stykker, men alt virker nu med det nye...

-over and out
Avatar billede strych9 Praktikant
21. september 2005 - 19:31 #9
Jamen det var da godt. Og selv tak.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 20:41 #10
Man beholder ikke point selv, slut med hjælp herfra, og forvent en advarsel fra nu af og indtil der er rettet op på det.
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
21. september 2005 - 21:49 #11
Mange tak for hjælpen strych9 og jer andre!

***

Men hvem skulle da have point - havde nogen af jer løsningen på problemet? Har jeg misforstået noget angående ekspertens point-system eller hænger det ikke sådan sammen, at man får point hvis man svarer rigtigt. Skulle jeg måske have delt pointene mellem alle som deltog i tråden bare fordi der ingen umiddelbar løsning var på mit problem?
Hvis det var det du ville have, screem brille, synes jeg da du skal arbejde lidt på din minimalistiske indstilling! Man behøver ikke altid have en belønning for at hjælpe andre. Jeg hjælper da med glæde mine forældre eller venner gratis, hvis de har brug for det - hvad gør du? Forlanger du også point eller anden valuta? Det håber jeg da ikke...
I og med der intet reelt svar var på mit problem her i tråden - dvs. ingen kunne finde en løsning - kan jeg ikke forstå, (nu må du endelig hjælpe mig, hvis jeg er forkert på den... måske en advarsel?), hvorfor du/I skulle have point, når jeg i stedet selv finder en løsning på problemet...? I og med jeg SELV finder en løsning på problemet, kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i at give pointene til mig selv, så jeg en anden gang vil kunne oprette spørgsmål her på eksperten og give pointene til folk som fortjener det.
Nu må I endelig ikke misforstå mig, jeg mener altså ikke at jeg ikke værdsætter jeres hjælp - så er det sagt.
Men screem brille: Hvis du føler dig snydt, vil jeg da med glæde oprette et helt nyt spørgsmål, med 200 point dedikeret specielt til dig. Jeg ser nemlig ikke så tungt på at dele point ud, og mener blot at de er årsag til dårlig stemning herinde. Folk begynder at gå op i hvem der har flest point - måske lidt konkurrence endda?
Men skriv da endelig hvis du vil have point. Du må da gerne få mere end 200 hvis det er det du lyster...
Og du skal være velkommen til at give mig advarsler. Dem kan jeg så læse igennem på kedelige dage og derefter more mig over hvor smålige folk kan være...
Fortæl mig hvem det er, som skal have rettet op på et problem?
Avatar billede strych9 Praktikant
21. september 2005 - 22:22 #12
Såmænd ikke den store virak herfra Nemesis, men et par kommentarer, siden du spørger:

> dvs. ingen kunne finde en løsning
Ingen kunne finde en løsning uden din aktive medvirken og feedback i spørgsmålet, og det er der desværre mange spørgere her som har svært ved at forstå. Klart nok at hvis du selv ordner det, eller får fætter Erik til det, så er det ikke en eksperten bruger der svarer, men så spilder man bare folks tid.

> mener blot at de er årsag til dårlig stemning herinde (point)
Point har nu engang gjort eksperten til det den er: Et af de største IT forums på .dk nettet. Det samme med experts-exchange.com iøvrigt.

> hvorfor du/I skulle have point, når jeg i stedet selv finder en løsning på problemet...?
Det er ret nemt at svare på. Der er mange herinde som arbejder med det professionelt, og i den verden afregnes der ved kasse 1 for tidsforbrug, og ikke for løsninger.
Overvej dette eksempel: En fyr har et alvorligt hdd nedbrud pga lynskade. En konsulent bruger 3 timer på recovery og må til sidst give op fordi disk er for skadet. Kan kunden så bare sige "det er ærgeligt makker, jeg gider ikke betale når der ikke kom en løsning"?
Et andet mere nærværende eksempel: En fyr vil have et program til at fjerne vokaler fra mp3 filer så han kan bruge dem til nogle gustne karaoke formål. Jeg svarer ham at dette ikke kan lade sig gøre, og hvorfor det ikke kan lade sig gøre. Fyren forsvinder igen med sine point. Jeg gør indvendinger, og han nægter fordi han åbenbart kun vil give de der 30 point hvis jeg starter compileren op og laver noget som alverdens ingeniører ikke har formået at producere endnu. Lamt? Ja.

Men egentlig var det ikke pointene jeg kommenterede. Det er mere det at der ikke blev sagt det magiske ord "tak". Det er sådan en nørdet æressag, og det er jeg sikker på at du godt forstår.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 23:15 #13
er det vores slyld at dit buindkort er defekt ? har du ikke fået nogen input fra os ?

Nej det har intet med at være smålig at gæøre, men som strych9 korrekt skriver er det en udnerlig måde at sige tak for hjælpen på, hvis du ikke vil gie point, hvorfor så oprette et spørgsmålæ med 200 ? istedet for at oprette det med 0, så siger du jo netop, jeg vil gerne have hjælp, men vil intet give for det.

personligt har jeg point nok, men ja jeg bruger det som en slags gulerod,(overfor mig selv) så ja jeg er konkurrence præget.
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 15:12 #14
Jeg må have lidt hjælp her... Er der nogen som kan fortælle mig hvornår et svar herinde på eksperten er fyldestgørende? Lige nu ser det nemlig ud som om, at en enkelt kommentar er nok til at man kan kræve point, men det kan da umuligt være det I mener?
I og med der sidder 3 forskellige personer herinde og forsøger at hjælpe, kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne afregne pointene til jer - hvem skulle have dem? Ham som skrev mest? Ham som brugte længst tid på det? Sådan kunne man jo blive ved...
Havde der nu siddet en enkelt person herinde og forsynet mig med mulige løsninger, havde han da fået de point, som jeg nu udlovede. Men som før nævnt var i 3 herinde, og jeg så en bedre løsning i at give pointene til mig selv og på den måde spare os alle sammen for en masse problemer - hvem der retmæssigt kunne gøre "krav" på pointene, eller om de skulle deles mellem jer. Derfor blev pointene givet til mig selv: For at spare tid og problemer!
Det har desværre vist sig, at være en dårlig taktik, da der hurtigt skulle komme sure miner. Som jeg før har sagt, skal personer, der føler sig snydt med glæde få tildelt 200 point eller mere, hvis jeg tilgengæld slipper for at høre på deres brok...
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 15:19 #15
Strych9 du må da ikke tro jeg ikke sætter pris på jeres hjælp. Jeg så da også din kommentar og indså, at jeg havde glemt at takke jer. (Dette prøvede jeg så at råde bod på i forrige indlæg).
Men igen må I da alle sammen få et stort tak for hjælpen - for jeg ster pris på at nogen gider at svare.

Nåja, og Screem Brille, det er da fint du kan fortælle åbent om dit point-problem...

Og så faldt jeg lige over det her:
"Point har nu engang gjort eksperten til det den er: Et af de største IT forums på .dk nettet. Det samme med experts-exchange.com iøvrigt."
Men uden point havde vi kunnet undgå denne diskussion, og en masse andre som jeg ved er herinde på eksperten...

mvh
nemesis_123
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 15:31 #16
ved du hvad du fik nogle muligheder til hvad fejlen kunne være, og istedet for melde tilbage spilder du vores tid, og ikke engang et tak kan du levere, (jo efter folk har sagt noget til dig), og hvordan skulle vi nogensinde kunne give dig et svar i dette spørgsmål, ? bundkortet var defekt, og det kan vi ikke lave på nogen måde (jo måske hvis man havde kortet foran sig, så kunne jeg nok få liv i det, men her nej, men der må jo have været en grund til du udlovede de 200 point, men det har nok mere været for at få hurtig hjælp, fremfor nogensinde at ville give dem væk.
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 15:48 #17
Du skal da endelig ikke at hidse dig op ;)

Jeg beklager stadig mit manglende tak, men det afsluttende (jeg skulle blive klogere hva?) indlæg blev skrevet i al hast. Håber da jeg har fået rådet bod på det og at fornuftige mennesker som Strych9 kan tilgive denne fejl.

Du har stadig travlt med de 200 point hva? Om et par minutter opretter jeg et nyt spørgsmål som kan findes under "Generelt IT/andet" med navnet "uretfærdig behandling af screem brille, som nu forsøges gjort godt igen" (Kan man have så lang en titel??? :D) Her skal du blot smide et svar og 200 dejlige point skal blive dine... Men skynd dig og sørg for, at der ikke kommer en anden i forkøbet. (På den anden side kan du jo bare give dem en advarsel ;D, det skal nok virke...)

Nu håber jeg bare, at jeg ikke skal høre på flere kommentarer angående point, og at der ikke kommer andre og kræver point, bare fordi jeg giver dig 200. (Hvis de gør skal de nok få dem...) Der er små 1600 at give ud af, så 7 personer ud over dig, kan da få stillet tørsten...

mvh.
nemesis_123
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 15:51 #18
http://www.eksperten.dk/spm/650154
Vær så god!

mvh.
nemesis_123
Avatar billede boxer Praktikant
22. september 2005 - 16:37 #19
Nej, nu kan det være nok!!!

Hvad er lige meningen med at overfalde Nemesis på den måde?
Det er da helt korrekt at der går lang tid inden han melder tilbage - og ja han glemmer at sige tak for forsøget.
Han skriver at han forsøger med et nyt bundkort og han skriver at det var løsningen.

Men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der skal uddeles så meget som 1 point.

Screem_brille -> Hvad er det her for nogle mafiaagtige metoder du bruger til at skrabe point sammen? Jeg har efterhånden set dig gøre det alt for ofte.
Er det meningen at du skal skræmme alle brugerne på E med dit evindelige brok.

Du har ikke givet nogen løsning - du har ikke krav på point.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 16:51 #20
boxer der kan IKKE gives nogen løsning på dette spørgsmål, fejlen er et defekt bundkort, hvilket ikke er vores skyld, jeg mener han har fået hjælp, og derfor også bør give noget for denne hjælp, om det er 1 eller 200 point er sagen fløjtende ligemeget.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. september 2005 - 16:55 #21
Nu vil jeg sige at jeg tager afstand fra brilles korstog i det her spørgsmål, men een ting kan jeg ikke lade stå upåtalt: Jeg holder stadig stærkt på at det drejer sig om tid brugt og ikke løsninger. - Ethvert fjols kan give en løsning. Feks kunne en eller anden jo bare sige "Køb en ny computer!" til spørger her, og så ville det være en løsning. En useriøs og ikke særlig gennemtænkt løsning, men dog en løsning.

Så simpel kan definitionen af hvornår der skal uddeles point ikke være, hvilket jeg også har argumenteret for ovenfor.

Nu er der ikke nogen der kan prale med at have brugt seriøse mængder af tid på det her spørgsmål, så derfor har jeg personligt ikke noget problem med at nemesis tager sine point. Han har også sagt tak for opmærksomheden og viljen til at hjælpe, og så skal der ikke lyde noget grimt herfra overhovedet.

brille og nemesis, kan vi ikke bare droppe det her og så komme tilbage til hvad eksperten handler om?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 17:02 #22
jo gerne for mig, nemesis afvis mit svar i det andet spørgsmål og lad os begrave stridsøksen ;)
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 17:12 #23
Dit svar er accepteret... Stridsøksen har aldrig været oppe, men buen og pilen var spændt... (godt så... nu vrøvler jeg vist...)
Tag nu ikke det accepterede svar som endnu en tvist, men blot almindelig uagtsomhed, da jeg ikke nåede at læse indlæggene, men blot accepterede dit svar.

mvh
nemesis_123
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 17:16 #24
Glemte vist lige det vigtigste. Lad os bare slutte fred nu, så den her latterlige diskussion kan få en ende. Mange tak for god underholdning. Farvel!

mvh
nemesis_123
Avatar billede boxer Praktikant
22. september 2005 - 17:26 #25
Screem -> Nu skal vi ikke være personlige så se ikke dette som et angreb.
Jeg har set dig spamme og komme med kommentarer som:
"velkommen til min blacklist"
"slut med support herfra"
Det sker ofte når en bruger selv finder svaret.

Det synes jeg ikke er iorden. Jeg synes det ligner chikane. Efter min mening er det ikke en opførsel der skal accepteres!
Fortsætter du på samme måde som hidtil, er jeg overbevist om at en coadmin vågner op og giver dig en advarsel.

Jeg gider ikke bruge tid på en anmeldelse fordi jeg ved af erfaring at coadmin ikke gider gøre noget ved det.

Jeg er udemærket klar over at du har sat dig et mål hvad placering og point angår. Det har jeg også selv. Det mener jeg ikke der er noget i vejen med.
Men jeg synes man skal tænke lidt over hvilke midler der tages i brug for at nå dette mål. Den grænse mener jeg du har overskredet flere gange.

Beklager for spam - det er jo netop hvad dette er.
Avatar billede boxer Praktikant
22. september 2005 - 17:27 #26
Og nej - det er ikke mig der har givet dig karma.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 17:30 #27
jamen de skal da virkelig være velkomne til at give mig en advarsel, for ifælge reglerne må man ikke tage point selv uiden at give en forkalring, hvilket i 9/10 gange ikke sker, og nej det er ikke chikane, hvis folk sørger for at følge op påderes spørgsmål og give feedback var jeg ikke på krigsstien, men synes det er at pi*** på folk som frivilligt hjælper dem, og det mindste man kan gøre er sq at ølge op på de spørgsmål man stiller til folk.
Avatar billede nemesis_123 Nybegynder
22. september 2005 - 17:56 #28
Here we go again :D

Hvis der skulle være nogen tvivl om det, så har jeg heller ikke givet dig karma... (eller hvad det handler om?) - så er det på plads.

Kan det ikke være ligemeget med den feedback? Hvis folk ikke svarer har de enten ikke opklaret problemet eller også har de fundet en løsning. Selvfølgelig kan det være irriterende hvis man giver et svar, og personen efterfølgende skrider, men i tilfælde som dette (spg. hér), kan det da umuligt kere dig (og ligefrem pisse dig af), at der ikke kommer noget feedback. Så skal du da være ekstremt nysgerrig, eller også har du bare ikke nok at lave i det virkelige liv...

Nu er jeg træt af det her, så hvis nogen ønsker diskussionen fortsat, må de oprette deres egen tråd!

Der ønskes ikke mere brok her, men lad tråden stå bevaret for eftertiden så man kan se hvordan man IKKE bør håndtere en situation

over and out!
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 20:52 #29
et par kommentarer:

1)  hvis der er givet et korrekt svar så skal spørger naturligvis give point

    også selvom svaret er negativt "kan ikke lade sig gøre fordi ..."

2)  hvis der ikke er givet korrekte svar men der er gjordt en pæn indsats
    for at få løst problemet så bør spørger give enten helt eller delvist
    point

3)  der er vist ikke nogen der har brugt vildt meget tid på at hjælpe i dette
    spørgsmål

4)  jeg vil mene at det her er et af de spørgsmål hvor point givning eller
    tage point selv er helt op til spørger selv

    no hard feelings either way

5)  spørger har fulgt reglerne til punkt og prikke idet der er givet en forklaring
    i forbindelse med at han selv lagde svar

6)  og på den baggrund finder jeg det ret groft at tale om at give en "advarsel"

7)  og jeg kan ikke lige finde det spørgsmål hvor point deles med strych9 og cholst
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester