Avatar billede acoon Nybegynder
26. august 2005 - 16:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ddr2 ram på ddr ?

Hejsa,

Jeg har et asus P4B800 motherboard som normalt bruger DDR ram.
Nu har jeg fået fat i noget DDR2 PC2-3200 ram. Kan jeg skifte over til den type ram i stedet? Eller er PC2/DDR2 ikke bagud kompetibelt?
Avatar billede bartz Praktikant
26. august 2005 - 16:51 #1
Hurtige svar: Nej det kan du ikke Bedste svar: Søg på google.com om det.
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 16:53 #2
Hastigheden indenfor DDR1 er efterhånden nået, og nye RAM typer er kommet på gaden i form af DDR2.
Måden dataen overføres er ikke ændret, derimod er hastigheden for alvor blevet peppet op
DDR1 på 200 MHz skal ofte have en eller anden form for køling hvorimod DDR2 ved 266 MHz er i stand til at fungere ganske godt uden køling. Dog er det ikke lutter guf det hele ved DDR2.

Personligt er jeg sikker på de er kommet for at blive iforhold til mange andre typer Mange test viser at DDR på 200 MHz godt kan følge med DDR2 der kører ved 266 MHz.
DDR2 ligeledes som DDR dog bliver der indsat et 2 efter PC, men formlen er den samme som tidligere.
Lige pt. Er der ikke mange bundkort som understøtter bruges af DDR2. Indtil videre er det ikke mange bundkort, der understøtter DDR2, det er bundkort med chipset  915 og 925 som kan understøtte det. chipset 915 har dog understøttelse for både DDR1 og DDR2. Visse bundkort (915) tilbyder endda mulighed for at bruge begge moduler, men ALDRIG samtidigt.
Valg af bundkort med 915 chipsettet kan derfor for mange være en god investering, hvis man ikke gider skifte sine gamle RAM, men gerne vil være klar til at bruge det.  Derimod er man tvunget til DDR2 med 925 chipset.
Avatar billede bartz Praktikant
26. august 2005 - 16:55 #3
Læs selv svar: What is DDR2?

DDR2 is the next evolution of DDR RAM. Physically, it is the same size and dimensions as DDR but DDR2 has 240 pins instead of the typical 184 pins on DDR. It is notched differently also to prevent installation on a DDR motherboard. DDR2 is notched after the 112th pin and has 128 pins on the other end. DDR2 requires a motherboard with DDR2 memory slots and can not be used in a standard DDR slot. DDR2 is still not 100% standardized and some motherboards require 256MB modules or larger in order to recognize them. Also, some motherboards will not recognize modules using 128MB chips or double sided x16 memory modules. It is important to check motherboard requirements before ordering DDR2 memory modules to ensure compatibility.

:):):)
Avatar billede bartz Praktikant
26. august 2005 - 17:39 #4
Mange tak og fortsat go dag..
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 17:39 #5
Tak for point
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. august 2005 - 19:56 #6
Jeg er da sikker på bartz giver de point videre - de svar er faktisk (ordlyd vidt forskellig) ret ens, så det kjan vist kun være en fejl at bartz fik dem :)
Avatar billede bartz Praktikant
26. august 2005 - 23:43 #7
Nej det har du så ikke ret i. Evt læs hvad manden spørger efter. Kan ddr2 ram kører på ddr board og nej det kan de ikke. Ved ikke helt hvad huset skriver men han svare slet ikke på hans spørgsmål, skriver bare hvad ddr2 ram er og noget med chipset et eller andet; så nej.
Avatar billede huset Praktikant
27. august 2005 - 09:11 #8
LOL

Bartz>> når jeg skriver DDR2 kræver bundkort med chipset  915 og 925 og at vi begge har læst opretters bundkort er et asus P4B800 som IKKE har omtalte chipset. Hvad tror du så mit svar ville være???

Du er jo helt tilgrin med dine kommentare
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2005 - 10:50 #9
bartz> Det er præcis det han gør. Så, desværre - de point er ikke dine.
Avatar billede acoon Nybegynder
27. august 2005 - 10:56 #10
Det er bevidst at jeg har givet det til bartz. Han kom med det første svar, og senere den bedste forklaring.
Avatar billede huset Praktikant
27. august 2005 - 10:58 #11
acoon>

Karma: 51%
Kommentar: bartz
26/08-2005 16:51:18    Hurtige svar: Nej det kan du ikke Bedste svar: Søg på google.com om det.

LOL

Glem de point, det betyder nada
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2005 - 11:02 #12
acoon> så er det i min bog ok :)