Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 12:11 Der er 14 kommentarer

mysql kører kun lokalt

jeg har install easyphp siden virker os på http:\\212.242.255.173

problemet er bare min mysql kører lokalt hvordan kan jeg åben den så man kan log på ude fra
Avatar billede medions Nybegynder
26. august 2005 - 12:39 #1
Du skal ha' port 80 til web åben og port 3306 åben til din MySQL database. That's it.

//>Rune
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 12:50 #2
de er åben men alligevel virker det ik

http:\\sanmaster.dk/router.jpg
Avatar billede medions Nybegynder
26. august 2005 - 12:59 #3
Jamen sanmaster.dk peger jo ikke på den IP adresse du angiver først i debatten her...
SanMaster.dk peger på IP'en 195.128.174.105 den skal jo pege på din faste IP adresse!

//>Rune
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 13:02 #4
sanmaster.dk er ikke med i det her skulle bare finde et sted at upload mit router pic

phpeasy kører fra min pc på 212.242.255.173
Avatar billede medions Nybegynder
26. august 2005 - 13:06 #5
Okay, hvad er det så der er galt nu? - har du en fejlmeddelse, ellers prøv og beskriv det bedre...

//>Rune
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 13:10 #6
gå ind på denne side her http:\\212.242.255.173 så for du et forum frem på min pc men du kan ikke logger dig ind eller reg dig på forum for min mysql kører kun lokalt så problmet er at folk udefra ikke kan snak med mysql
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 13:16 #7
den har svært ved os at finde index.php så det skal se sådan ud http:\\212.242.255.173/index.php
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 13:18 #8
kun hele forum kommer frem og virker på mysql hvis jeg kører det lokalt also på 10.0.0.2 men det giver jo ingen mening når det skal ud på nettet os
Avatar billede medions Nybegynder
26. august 2005 - 14:49 #9
Nejnej, den har du helt misforstået... - MySQL s_k_a_l kører lokalt! - i din connection streng skal du jo skrive "localhost" i stedet for din eksterne IP adresse... prøv evt. og lad mig se din connectionstring til databasen!

//>Rune
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 14:51 #10
denne her config.php

* Server(s) configuration
*/
$i = 0;
// The $cfg['Servers'] array starts with $cfg['Servers'][1].  Do not use $cfg['Servers'][0].
// You can disable a server config entry by setting host to ''.
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host']          = 'localhost'; // MySQL hostname or IP address
$cfg['Servers'][$i]['port']          = '';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfg['Servers'][$i]['socket']        = '';          // Path to the socket - leave blank for default socket
$cfg['Servers'][$i]['connect_type']  = 'tcp';      // How to connect to MySQL server ('tcp' or 'socket')
$cfg['Servers'][$i]['compress']      = FALSE;      // Use compressed protocol for the MySQL connection
                                                    // (requires PHP >= 4.3.0)
$cfg['Servers'][$i]['controluser']  = '';          // MySQL control user settings
                                                    // (this user must have read-only
$cfg['Servers'][$i]['controlpass']  = '';          // access to the "mysql/user"
                                                    // and "mysql/db" tables)
$cfg['Servers'][$i]['auth_type']    = 'config';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user']          = 'root';      // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password']      = '';          // MySQL password (only needed
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 14:55 #11
og jeg har nu rette den til localhost da den var skrevet til 10.0.0.2
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 16:02 #12
nu er alle port åben burde det virke
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 17:45 #13
det er helt sikkert en router fejl et sted har lige sat den op på en pc der ikke er under en router og der virker alt som det skal
Avatar billede shako31 Nybegynder
26. august 2005 - 22:58 #14
jeg kan godt sæt det op så det kører ud på nettet men så virker det ikke på lokalt netværk pågrund af xoops instilinger

    // XOOPS Virtual Path (URL)
    // Virtual path to your main XOOPS directory WITHOUT trailing slash
    define('XOOPS_URL', 'http://global ip eller lokal ip);