Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. august 2005 - 23:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

250gb harddisk

Hejsa...

Jeg har lige køb denne Matrox harddisk på 250GB...jeg har lige sat den i min com og installeret Windows på den...men både i ved installation og inde i Windows er disken kun på 127GB...?? og det er jo halvdelen!! :( ret underligt ik'?

Nogle gode forslag??

Mvh. PabloPablo
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 23:11 #1
Jep - Servicepack 1.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 23:12 #2
Tillykke - jeg tror sgu du har slået rekorden - en lidet flatterende rekord dog...

http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=pablopablo&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

47 åbne spørgsmål - gør du noget ved dem?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. august 2005 - 23:13 #3
jaa...læste selv lige en tråd her på eksperten omkring det...er igang med at installere SP2 fra mit MSDN abb... :-) Men nu hvor det er den eneste disk som sidder i maskinen, skal det så formateres igen, eller er den reelt allerede blvet det? man kan bare ikke se resten af pladsen på disken?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. august 2005 - 23:15 #4
john_stigers >> LOL !! OOH MY GOD, ja når jeg får tid skal jeg nok få lukket dem alle pænt igen ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 23:15 #5
Med SP2 kommer du til at kunne se hele din disk. Den skal ikke formatteres.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 23:15 #6
Kommentar: pablopablo

Kan kun sige at det lyder godt ;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. august 2005 - 23:18 #7
den er som dagt igang med at installere SP2, men jeg tror dig - så jeg vil starte med at lukke dette spg. igen og give dig points... ;) wwee :D
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. august 2005 - 23:30 #8
Hej igen, har lige installeret SP2 og genstartet maskinen...men det har ikke hjulpet noget... :( ??

er nu igang med at køre Windows Update...
Avatar billede laikabee Nybegynder
25. august 2005 - 23:47 #9
Hvis du har en ældre computer kunne det være din BIOS der er problemet.
Ældre BIOS versioner kan have problemer med hrd af en vis størrelse.
Så måske en BIOS updatering?
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. august 2005 - 00:00 #10
Den eksisterende partition bliver ikke større fordi du installerer SP2. Du skal oprette en ny partition på den resterende diskplads
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. august 2005 - 00:05 #11
laikabee >> Det er en ny com...AMD 3200...ASUS KV8 SE DELUxE moatherboard...

ksoren >> Okey, ja det giver også mener mener...kan jeg gør det igennem windows selv, eller skal jeg har fat i et program til at oprette/redigere patitioner..?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. august 2005 - 00:08 #12
..."mere mening"..., skulle der står :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. august 2005 - 06:40 #13
Selvom du (stadig) har mange 'hænger' spm. - - - -

[Skrivebord] - Højremussetast på [Denne computer] | [Administr...] | [Diskhåndtering] | find resten af din disk | HøjreMusseTast på den | følg guiden...
Så får du et DREV betegnelse mere til at lege med...

Det må iøvrigt være >117 gang her på eksperten.dk at "problemet" med 128Gb grænsen og manglende SP1/2 - tihi...

Desuden rent sikkerhedsmæssigt bør (læs=skal) du have MINDST SP1 på din putter - bedste med SP2 + rester fra WindowsUpdate...

<john_stigers>: I min interne "BlackList" har jeg tre brugerer med henholdsvis 56, 52, 50 åbne spm.