Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 21:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Manglende visning af Java Applet

Hej!

Jeg anvender en Java applet i en "internetskakklub", jeg har skrevet i php. Skakbrættet er så en applet, som får sit input fra MySQL via PHP'en. Det hele er simpelt og fungerer sådan set.

Men: Med IE 6.0 (og sikkert andre) og nydownloaded java fra Sun opstår stadig følgende fejl (som er periodisk og som slet ikke er et problem for alle brugere: Brættet loader, men der vises intet. Det er ikke den grå java-baggrund og der er ikke noget rødt kryds; sidens baggrundsfarve ses simpelthen der, hvor brættet plejer at være.

Nogle gange kommer det, hvis siden reloades.
Man kan få stillingen til at blive vist ved at minimere og maksimere vinduet igen (det virker altid).
Den bliver også vist, hvis jeg åbner et pop-up-vindue over brættet og så lukker det igen (går ud fra, at computeren så promptes til at genskrive det, som var skjult under det andet vindue, og så kommer hele brættet frem). Derfor virker det også at klikke F4, så der kommer en link-history og så klikke den væk igen!

Nogen der kan sige mig, hvad der går galt, når appletten ikke loader korrekt i første omgang, men efter delvis at blive dækket alligevel viser sig "at have haft" stillingen hele tiden?

Håber nogen kan hjælpe - jeg har prøvet alt det, jeg kan komme i tanke om.
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 21:32 #1
Kan du vise din applets init() og paint() ???
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 21:44 #2
Øh! Nok ikke :o[

Jeg har ikke skrevet appletten, kun PHP'en. Men den fungerer jo i nogen browsere (fejlfrit i Firefox fx), så jeg håbede, at der var tale om et lille trick der kunne overbevise IE om at den skulle vise brættet hver gang.
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 21:48 #3
Muligvis - jeg tror bare det lille trick skal ske i appletten

Har vi adgang til internetskakklubben, så vi evt. kunne teste om vi kan se den i IE ??
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 21:51 #4
eskak.dk
klik på "korttidspartier" og klik "parti" ved det aktive spil. Det er hurtigste vej til et bræt.
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 21:58 #5
Jeg ser den perfekt i IE

Kigger lige på appletten - vender tilbage senere.
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 22:36 #6
Jeg kan ikke rigtig forstå at den har virket, men det har den åbenbart !!

Har du en mail adr, så jeg kan sende dig en redigeret chessboard.jar, som burde virke uanset hvilken browser der anvendes ???
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 22:39 #7
admin@eskak.dk
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 22:39 #8
Jeg vil gerne vide, hvad der var galt, Carsten!
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 22:41 #9
Det skal du nok at vide, men test den nu ført !!

HUSK AT GEMME EN KOPI AF DEN GAMLE chessboard.jar HVIS JEG HAR KLOKKET I NOGET !!!!!
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 22:48 #10
Virker!

Filen er markant større, men den loader hurtigere? ;o]
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 22:49 #11
Fil størrelsen kan jeg reducere - sender dig en ny !

Og et svar.

Forklaring følger senere.
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
25. august 2005 - 23:06 #12
Virker som sagt for mig, men fik hurtigt de her:

Leif Buch: Hvad har du lavet Brian, nu har jeg problemer med brættet, aldrig haft det før, kører med Windows me, hvor der er java

Per Sørensen: Hej Brian, jeg er lige kommet på...og kan (heller) ikke se brædtet; når jeg taster et træk, går den i stå på valideringssiden.

Knud Nielsen: Jeg har pludselig fået problemet "gråt bræt med rødt kryds i ø. v. hjørne. Er det noget andre har ?

Michael: Brættet bliver blåt uden brikker på!
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. august 2005 - 23:13 #13
Så må du sætte den gamle på igen, jeg kigger på den i weekenden, har desværre ikke tid før.

Hvilken java version anvender de iøvrigt ?