Avatar billede nik-nak Nybegynder
24. august 2005 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hackers Black Book!

Er der nogle der kender til dette sité www.hackersbook.com.
Gør de reelet hvad de siger, eller er det et scam? hvor stor er bogen hvis der er nogle der er i besiddelse af den? og hvor mange tools? kan det lade sig gøre at blive hacker gennem denne "tutorial"??? er ikke hacker, vil heller ikke hacke ud på WANét, bare viden, mere knowledge osv. sikkerheds ekspert er et reelt job, så jeg tænkte at dette spørgsmål må høre under sikkerhed, eneste intention er viden som jeg ikke vil anvende ondt, og så self. at holde hackere ude med de security tools som også burde følge med på disken. Kan i hjælpe mig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2005 - 21:30 #1
Jeg har bogen i flere forskellige exemplare og den er hverken særlig genial eller særlig dårlig, en af flere bøger om samme emne. Hvis du har indgående kendskab til netværk og protokoller og hacking generelt vil du godt kunne få noget ud af den og andre bøger, hvis du er begynder, vil den beskrive nogle ting som du kun vagt forstår. De værktøjer der omtaler er frit tilgængelige på nettet
Avatar billede nik-nak Nybegynder
24. august 2005 - 21:35 #2
i flere forskellige eksemplarer? troede kun der var en, fra den site?? kan jeg få et sample jeg kan kikke på evt? eller et proggram eller to for at se om det er noget jeg kan finde ud af, få et indblik i sværhedsgrad og struktur af bog og værktøjer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2005 - 21:54 #3
Den tyske er på et tidspunkt blevet frigivet (under visse omstændigheder) til online fordeling og det er den jeg har i pdf og text.

Et program eller to vil igge give dig ret meget da de jo ofte bruges i kombination og kræver en hel del viden

her kan du hente mange af de værktøjer der bruges i denne bog og andre
http://www.insecure.org/tools.html
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 22:17 #4
Hvis du er mere interesseret i noget mere håndgribeligt, som ikke giver dig teknisk tunge eksempler, kan jeg anbefale dig Kevin Mitnicks bog, "The Art of Deception" - der fortæller om Social Engineering, et andet udbredt 'værktøj'.

Det er underholdende læsning som ikke kræver nogen teknisk baggrund, og virkelig interessant, imho.

--
pacroon
Avatar billede secusr Nybegynder
25. august 2005 - 09:55 #5
Kan også anbefale serien hacking exposed man skal nok have lidt viden for at gå igang med bøgerne, men det er folk der ved hvad de snakker om. www.hackingexposed.com jeg har selv flere bøger fra dem af.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2005 - 15:50 #6
Hacking Exposed serien er gode og hvis du har lidt grund viden samt et par maskiner (eller en god maskine og VMWare) samt den nøædvendige tid kan du sagtens komme igang. Du bør måske starte med bøgerne

Stealing the network - How to Own a Continent
Stealing the network - How to own the Box

Der giver en ikke teknisk beskrivelse af hvordan tingene hænger sammen