Avatar billede twister10 Nybegynder
13. april 2001 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Log analysator !

Er der nogen der kender til et analysator program som kan analysere hosts(www) på nettet. eks. til at aflæse om de er på eller ej ??

Programmet skal have følgende krav :

Lave en logfil der kan bruges til statistik (Excel)

Sende e-mails ved fejl (Ikke nødvedigt, men godt :-))

Jeg har selv hentet en del programmer, men ingen af dem har Excel-venligt format så man bare kan plotte nogle kurver ud, og det er et MUST :-)

Håber på svar !
Avatar billede mio Nybegynder
18. april 2001 - 20:51 #1
Firmaet Webtrends laver nogle gode programmer. Bl.a Webtrend Log Analyzer, som er godt til web-servere.

Siden findes på http://www.webtrends.com

- mio -
Avatar billede twister10 Nybegynder
30. april 2001 - 00:31 #2
Har kigget på det i forvejen, men kan det lave ALERT\'s, sådan så hvis nogle HOST\'S ikke er online så sendes der en email eller lign. og der skrives i log\'en ??

Kan du vise et konkret eksempel fra deres side, jeg kan nemlig ikke hitte det :-)
Avatar billede mio Nybegynder
30. april 2001 - 08:51 #3
Webtrends LogAnalyzer har det der hedder en LinkAnalyzer der checker om serveren er i live... Ikke kun selve serveren, men også f.eks. om HTTP-protokollen stadig kører, eller ftp-protokollen.

De har naturligvis ikke et konkret eksempel på deres linkanalyser, men her er et eksempel fra deres hjemmeside :

http://www.webtrends.com/SampleReports/hrintranet.htm

Jeg kan sige at vi bruger rent faktisk produktet og det virker.

-mio-
Avatar billede twister10 Nybegynder
09. maj 2001 - 00:12 #4
mio>> Okay, jeg har studeret det og det kan muligvis godt bruges til formålet :-)

Men programmet kan ikke genere en alarm, og det er simpelthen et MUST :-)

Log Analyzer som LinkAnalyzer er en del er, er osse ALT for stort et program til dette lille formål som det skal bruges til :-)

Det vil simpelthen være for dyrt at købe så stort et program for at udnytte den lille del...

Men jeg har fundet eet der hedder HostMonitor, det er godt, og billigt :-)

Men tak for hjælpen !