Avatar billede oleg Nybegynder
24. august 2005 - 09:19 Der er 9 kommentarer

Problem med nye HP 56 patroner til HP 5550 printer

Hej.

Efter at have genbrugt patroner har jeg nu fået problemer med at indsæte nye patroner i min printer. De bliver simpelthen afvist. " gange i træk. Er der en måde at nulstille min printer eller snyde den til at æde de nye patroner uden at pive?

Patron: HP 56 sort
Printer HP 5550
Computer HP pavilion ze4500 med XP

Ole G.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
24. august 2005 - 09:35 #1
Kontakt HP hvis du stadig har garanti på din printer..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2005 - 09:40 #2
Jeg tror ikke HP yder support på genfyldte patroner :-)

Kig lidt ned på siden her - der står hvordan du gør: http://www.weink.com/ecom/support/technotes/tsg01.htm
24. august 2005 - 12:59 #3
Prøv evt. at re-calibrer - læs disse 2 links:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&product=71896&dlc=en&docname=bpd09327

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&product=71896&dlc=en&docname=c00035341

Prøv at læse i manualen, hvad de skriver om refill.

>Ole Madsen. Jeg læste for nyeligt, omkring de billige farve lasere, hvor de beskrev hvordan man fik den til at køre med uoriginal toner.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2005 - 13:16 #4
Jeg tror stadig ikke det er det, Ole G. leder efter...

En permanent løsning som du søger, kan kun opnås med en Chip Resetter - f.eks. denne: http://www.jetink.dk/?p=productMore&iProduct=6 (Kun "uoriginale" genfyldte patroner)
Avatar billede oleg Nybegynder
24. august 2005 - 14:00 #5
Tjoa. Det hjælper ikke at læse hos HP - de kommer jo kun med de originale forklaringer og hvis det ikke virker, så må man levere sine patroner tilbage. Men nu er det bare sådan at jeg tdiligere har genbrugt patroner og derfor undrer om det måske er det der gør at printeren afviser ellers spritnye patroner.
Så jeg leder måske efter noget der kan nulstille printeren - ikke patronerne.

Ole G.
24. august 2005 - 14:14 #6
er det originale patroner? (De nye altså), så prøv at ringe til HP's Support.
eller brug nr 2 link, og klick på contact HP
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2005 - 14:16 #7
Der kan man se - så fik jeg i hvert fald galt fat på hvad du mente.

Det er altså ny, originale patroner du har fået... De skal altid virke.
Har du prøvet at rense kontaktfladerne i patronholderen i printeren?

Der er ikke rigtig noget der kan "resette" printeren - andet end måden på det første link.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2005 - 14:17 #8
...eller kontakt HP, ja.

Men de vil jo nok, som du selv har konstateret, bede dig bytte patronen/erne.

Og det er egenglig også hvad jeg vil råde dig til, hvis ikke en rensning hjælper.
Avatar billede oleg Nybegynder
24. august 2005 - 14:53 #9
Ok, jeg prøver HP.
Printeren vil slet ikke acceptere patronerne. Den blinker med det samme de kommer i og på skærmen står der at der er en fejl. Men patronerne er lige pakket ud og det er lidt underligt...