Avatar billede lighthouse Nybegynder
24. august 2005 - 00:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Integrator og supervisoradgang

Jeg har downloadet NIS 2005 fra Symantecs hjemmeside for at opdatere abonnement fra NPF 2003 og Antivirus 2003. Det er ikke sket uden problemer.

Baggrund: Efter installering lukkede NIS af for al internetadgang. Samtidig fik pc'eren en runtime error på Microsoft Visual C++ Runtime Library ved opstart af pc'eren.

NIS fungerede heller ikke rigtigt. Når jeg forsøgte at starte den, kom der en lile men ufuldstændig boks frem på skærmen, og så låste programmet. Jeg måtte ty til Windows jobliste for at lukke programmet på den hårde måde.

En ven fortalte mig om problemer med opdatering og fortalte at NPF 2003 først skulle afinstalleres. Dette var dog ikke muligt vha. Windwos afinstaller program. Den gik i gang, kørte lidt, men meldte så, at afinstallering stoppede grundet en alvorlig fejl (men ikke noget om hvilken fejl det var).

Det var heller ikke muligt at afinstallere NIS 2005 via Windows' kontrolpanel, da NIS krævede adgang på supervisorniveau - det til trods for at jeg er logget på egen pc'er som ejer/administrator - højeste niveau.

Her på eksperten.dk fandt jeg link til Symantecs hjemmeside hvor man kan downloade en lile program stump, RnisUPG.exe, som afinstallerer NPF 2003. Det forsøgte jeg og det lykkedes.

Spørgsmål 1:
Pc'eren starter nu korrekt op - dog noget langsomt, og der er igen adgang til internettet. Det ser ud som om, at NIS 2005 er aktiv - den er synlig i værktøjslinjen. Det er dog ikke muligt at køre NIS 2005 eller f.eks. at ændring konfigurationen. Så får jeg fejlmeddelelsen: ”Integrator kan ikke starte.” Hvad er dette???

Jeg har forsøgt at geninstallere NIS 2005, men uden held. Samme fejlmeddelelse.

Spørgsmål 2:
Når jeg prøver at rette i NIS 2005 via Windows kontrolpanel, så spørger den fortsat efter en supervisoradgang. Fejlmeddelelsen er: ”En Norton Internet-Security-konto med supervisoradgang skal være logget på for at fjerne installationen af dette produkt. Hvis Norton Internet Security ikke kører, skal du klikke på menue start, vælge NIS og logge på.”
Jeg har ikke mulighed for at starte programmet – det kan ikke starte Integrator jf. ovenstående spørgsmål 1. Hvordan får jeg så supervisoradgang???

Spørgsmål 3:
Er der nogen, der på baggrund af ovenstående, der generelt kan svare mig på, om min Norton Internet Security overhovedet fungerer og er aktiv lige nu??? Og har du bud på, hvordan jeg kommer videre. Alle brugbare svar får point.

Tekniske oplysninger:
PC med Windows XP + sp 2.
D-Link router.
Rimelig ny pc’er, hvor NPF 2003 og NAV 2003 fulgte med.
Har forsøgt at installere/opdatere til NIS 2005.

På forhånd tak for alle gode svar.

Hilsen
Kristian
Avatar billede lighthouse Nybegynder
24. august 2005 - 02:36 #1
Problemet er løst!  Ved hjælp af Symantecs hjemmeside lykkedes det at få løst problemet. Afinstallerede NIS 2005 vha. en systemtfil, der kunne downloades fra deres side. Nu efter at NPF 2003 og NAV 2003 var afinstalleret kunne jeg påny installere NIS 2005 - og derefter kørte programmet uden problemer.

Jeg efterlyser derfor ikke længere svar - og lukker derfor denne streng.
Avatar billede lighthouse Nybegynder
24. august 2005 - 02:39 #2
Lukket
Avatar billede trekkies Juniormester
24. august 2005 - 16:35 #3
Godt at du selv fik løst problemer :)

Du skal lige huske at markere dit navn ude til venstre og klik på "Accepter" knappen.