Avatar billede jacker2 Nybegynder
23. august 2005 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk ikke formateret

Jeg har købt en harddisk Freecom 160 GB
Den har kørt i ca. 30 dage uden problemer.
Men nu da jeg tændte for den siger den at den ikke er formateret.

Hvad gør jeg for at rede de data som jeg har på den.

Mvh. Jack
Avatar billede jacker2 Nybegynder
23. august 2005 - 19:00 #1
Det er en extern USB2
Avatar billede jacker2 Nybegynder
23. august 2005 - 19:51 #2
Jeg kan godt se de data der er på den men (PC Inspector File Recovery)

Men hvor dan får jeg formateret disken så data ligger på disken igen.

Mvh. Jack
Avatar billede screem_brille Novice
23. august 2005 - 20:09 #3
du kan ikek formatere den så data forbliver på den, den har smidt fil tabellen, og skal backesop til en anden maskine, eller man kan forsøge at genskabe fil tebellen (men derved kan man nemt miste filer, hvis man ikek er shelt hjemme i det man laver)
Avatar billede jacker2 Nybegynder
23. august 2005 - 21:35 #4
Ok hvordan genskaber man fil tebellen.

Mvh. Jack
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2005 - 22:01 #5
Det er ikke noget man skal forsøge på uden at have reddet sine vigtige data ud på en anden hdd først. Det går nemt galt det her.
Avatar billede screem_brille Novice
23. august 2005 - 22:43 #6
helt enig, som jeg skrev det er ikek noget man skal prøve på medmindre man virkelig ved hvad man gør, det er utroli nemt at ødelægge det endnu mere
Avatar billede jacker2 Nybegynder
24. august 2005 - 18:12 #7
Ok har ikke lige en hardisk der kan rumme alle data.
Så jeg må nok ud og bestille en ny hardisk.

Nogle der har et bud på hvad der er gået galdt, som sagt er det en extern usb2 hardisk,
jeg slukker den når computeren er slukket, er det forkert at gøre det.

Mvh. Jack
Avatar billede strych9 Praktikant
24. august 2005 - 18:18 #8
Hvis forbindelsen til den ryger mens den er igang med en skriveoperation kan det gå sådan.
Du bør bruge den der lille ikon nederst til højre på din skærm hvor du kan afmontere eksterne enheder. Når det er gjort kan du hive usb kablet eller slukke computeren uden fare.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:44 #9
brug for mere hjælp ?
Avatar billede jacker2 Nybegynder
09. februar 2007 - 04:10 #10
Nej Tak
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 07:13 #11
ok, men vil du så ikke være rar at lukke spørgsmålet ? entet ved selv at lægge et svar og acceptere dette, eller bede den /dem der hjalp dig om at lægge et svar. (man lukket et spørgsmål, ved at markere de/dens navn man vil give point og trykke på accepter.)