Avatar billede srhansen Nybegynder
22. august 2005 - 21:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mest PCI-e grafikkort for en plovmand eller deromkring

Hej igen

I forbindelse med bygningen af min og min kammerats nye pc'ere er jeg kommet til grafikdelen. Jeg har bemærket at der er kommet ny grafikchip fra nvidia 7800gtx, tror jeg den hedder. Dette er en lækker sag, men den er dyr som ind i ......., derfor tænkte jeg mig blot at købe et billigt PCI-e kort indtil den rigtige vare er kommet ned i pris. Min kammerat vil sandsynligvis beholde sit "billigkort", men hvis jeg vælger 2 PCI-e nvidia kort, kan jeg da ikke senere sælge/forære mit kort til min kammerat der så kan benytte begge kort i SLI mode, eller er det kun de nyere modeller der kan det? Kan man iøvrigt sætte to ikke ens kort sammen i SLI? Jeg har ikke kunnet finde hverken ja eller nej om dette.
Hvis ikke man kan få to billigkort til SLI, da kan kortene selvfølgelig også være med radeonchip.

Tilsidst vil jeg tilføje at jeg har en forkærlighed for ASUS og MSI.

mvh Srhansen
Avatar billede gl.k. Nybegynder
23. august 2005 - 00:32 #1
har da set en 6600 for 600.- i PCIe ( demovare - google efter det ). Forvendt ikke for meget af dette kort, men nok det bedste til omkr. "en plovmand "..

SLI:
Kortende skal være ens for SLI drift.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 09:41 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120467  ( radeon x700pro )
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151444  ( radeon x800 )

http://edb-tidende.dk/article.php?id=28 ( benchmark af pci-e x 16 grafikkorts )

som du kan se , så er x700pro et udemærket grafikkort. x800 er få % hurtigere end x700pro

Det er bedre at have 1 god pci-e x 16 grafikkort , end at tage 2 midel pci-e x 16 og lade dem køre sli...  Så det er stort set kun 6800gt, 6800u  og 7800gtx hvor man får noget ud af det!
Så det med at lade 2 x 6600gt ( koster det samme eller mere end 6800gt/u) køre sli , vil være en dårligere configuration , end at tage springet og købe top model fra gforce eller ati.
Ati er på banen men en grafikkort som også kan noget i stil med sli.

Du kan ikke køre sli på 2 forskellige grafikkort (f.eks 6800gt og 6600gt)

noget du nok skal tænke på, er at geforce grafikkortene bruger mere strøm end radeon i samme klasse. det er kun top modelerne af geforce som kan følge med radeon , når man kører med AA og AL
Avatar billede huset Praktikant
23. august 2005 - 10:02 #3
Enig med mmrius for en gangskyld.
Husk også det hedder en M chip, og ikke en Radeon chip :D
Avatar billede srhansen Nybegynder
01. september 2005 - 20:16 #4
Hej igen

Vi har nu endeligt fået købt nogle grafikkort. Det lykkedes os ikke at finde noget SLI brugbart til under 800 Kr. Så vi købte os nogle "dårlige" kort til 350 kr istedet. 800 kr er for meget at give for noget man ved der ikke er en permanent løsning. De 350 kr er på forhånd tabte, men sammenlignet med mit gamle AGP-kort og med de nye DDR800 ram kører det nu fint nok.
mrrius: Min kammerat skal jo også have et grafikkort, så vi skal bruge to kort. Jeg vel senere have et ordentligt grafikkort, min kammerat kunne så få mit aflagte kort og opgradere en lille smule, han har ikke det store behov :-) Derfor ville vi have SLI kort. Nå men nu skal der deles points ud. K har helt ret i sin besvarelse, bortset fra kortet ikke lod sig finde til under 800 kr.
mrrius har også ret, men 1000 kr er det dobbelte af hvad jeg ville give for en midlertidig løsning
Avatar billede srhansen Nybegynder
01. september 2005 - 20:17 #5
Hmm. hvordan er det nu man giver points?
Avatar billede srhansen Nybegynder
01. september 2005 - 20:18 #6
Nåeh jo, det er jo kun kommentarer. Kan i ikke lave om til svar så jeg ikke brænder inde med mine points :-)
Avatar billede huset Praktikant
02. september 2005 - 08:41 #7
svar
Avatar billede mrrius Nybegynder
05. september 2005 - 13:04 #8
:)
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 10:04 #9
Jeg så lige at radeon, snart kommer på banen med deres crossfire. med den tecknologi , skulle man kunne blande forskellige radeon grafikkorts sammen , f.eks radeon 800 med radeon 850: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050602/ati_crossfire-07.html
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:51 #10
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:26 #11
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:35 #12
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!