Avatar billede jolleberg Nybegynder
13. april 2001 - 00:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Flash!

Hej eksperter!

Jeg skal lave en knap i flash hvor der står menu og hvis man trykker på knappen åbner menuen som bare er noget i den næste frame! Så er mit spørgsmål hvilken action skal \"menu\" knappen have?? Undskyld de 5 skaldede points men jeg har ikke flere!

-Jonas
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. april 2001 - 00:17 #1
get url vel.....

/MN
Avatar billede dope Nybegynder
13. april 2001 - 00:19 #2
on (release) {
    nextFrame ();
}
Avatar billede jolleberg Nybegynder
13. april 2001 - 00:56 #3
Jeg kan ikke hit ud af det! Kan i ikke lave et eksempel med en knap hvor der er \"menu\" knap og når man trykker folder menuen sig ud??
Hvis i er så flinke at gøre det så send den til jolleberg@ofir.dk!
På forhånd TAK!

-Jonas

Avatar billede flop Nybegynder
13. april 2001 - 08:32 #4
Du skal oprette keyframes (F6) på din timeline
Åben dialogboksen \"Frame\" og navngiv hver keyframe med et unik navn.

Placer nu din knap i den rigtige frame og åben Action - brug GoTo frame label XXX

Håber det gav lid klarhed

Flemming
Avatar billede jolleberg Nybegynder
13. april 2001 - 21:53 #5
Jeg har det problem at min movie \"kører\" når jeg ser den så den kører jo automatisk til den frame jeg vil se når jeg trykker på knappen! Hvordan gør jeg sådan at den bliver i frame 1 hele tiden indtil man trykker??

-Jonas
Avatar billede souledout Nybegynder
13. april 2001 - 23:44 #6
Indsæt en \"stop\" action i frame 1.
Avatar billede jolleberg Nybegynder
14. april 2001 - 00:08 #7
Juhhhuuu nu funker det! 10 points er meget sølle men jeg deler dem altså ud!

-Jonas

ps. Tak for hjælpen!