Avatar billede cyper-master Nybegynder
19. august 2005 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

3 ds max

ok nu jeg har hente 3ds max til at lave models med til cs(mdl filer)

men jeg kan ikke laver dem.

hvorfor kan jeg ikke det og hvordan kan man det.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. august 2005 - 15:10 #1
Der er lang vej fra at "hente" 3d Max til at lave CS modeller..

Du skal nok kigge på en tutorial om emnet, og ikke formode at man direkte kan bruge 3dmax modeller til alt..

Endvidere mener jeg lige præcis CS bare skal have .qc, .tga, .vtf, .vmt og selv kompilerer mdl filen...
Avatar billede cyper-master Nybegynder
19. august 2005 - 15:17 #2
ja ok men det kan jeg heller ikke lave i 3ds max.

men nu hvor du siger der er langt vil jeg bare sige det var mmening jeg vil bruge en gammel file og lave den om. men jeg kunne ikke åben mdl filen. nu siger du jo den slav laver den. kan man så ikke laver den om igen?
Avatar billede jokkejensen Novice
19. august 2005 - 15:20 #3
nej mdl er (ofte) kompileret kode..
Avatar billede cyper-master Nybegynder
19. august 2005 - 15:21 #4
ok kan man så ikke hente en der er gemt så man kan åben den i 3ds max. og så gemme den og ligge den ind så den selv laver den
Avatar billede jokkejensen Novice
19. august 2005 - 20:09 #5
Der er altså ikke ret meget materiale om 3dmax til CS, er du sikker på du kan bruge 3d max ?
Avatar billede cyper-master Nybegynder
19. august 2005 - 23:20 #6
det siges der. kender du måske et andet progam der kan lave det?
Avatar billede webdesigner Praktikant
21. august 2005 - 23:45 #7
mdl. skal du bruge programmet milkshape som kan decompiler filerne sammen med en texture..

til et format som Max kan læse.. så jo! det kan lade sig gøre... men bone's går tabt...
men UVmappen er intagt så ved en drag an drop af billedet få han texture igen...

sakl dog lige nævens at mede det nye steam skal du bruge et ande progra de det ikke længer hedder mdl. og den kan af kode Til mdl..

og så kan det åbnes i Milkeshape.. og så til max..

men Milkshape er altså et ude mærket værktøj til a lav 3d med :)

det koster dog penge ikke som den gratis version af max...

du spørger bar hvis der er mere :)
Avatar billede cyper-master Nybegynder
21. august 2005 - 23:59 #8
har haft den der Milkshape men den siger den ikke kan åben den mdl. der jo flere fosklig mdl2 og mdl4 ogsådan
Avatar billede jokkejensen Novice
22. august 2005 - 15:18 #9
Avatar billede webdesigner Praktikant
22. august 2005 - 15:20 #10
cymer-master læs du ikke det hele jeg gentager...

dog lige nævens at mede det nye steam skal du bruge et ande program de det ikke længer hedder mdl. og den kan af kode Til mdl..