Avatar billede kdn Nybegynder
19. august 2005 - 11:16 Der er 11 kommentarer

E-mails til Tyskland

Vi har en Exchange 2000 som kører problemfrit hver dag, så længe vi ikke prøver at sende mails til Tyskland, - de kommer simpelthen retur med besked om at det ikke kan leveres, dvs. alle adresser som ender på .de!

Nogen der har en løsning?
Avatar billede karser Nybegynder
19. august 2005 - 11:21 #1
Det lyder som om det er modtageren der har et problem, eller også skriver I forkerte mail adresser!?

Prøv at kopiere indholdet af fejlmeddelelsen her ind!

Jeg formoder at I kan sende mails til andre modtagere?
Avatar billede kdn Nybegynder
22. august 2005 - 12:49 #2
Nu er der også en svensker vi ikke kan sende til...???

Det skal også lige siges at vi bruger GratisDNS.dk...!

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    SV: Leje af xxxxxxxxx
      Sendt:    22-08-2005 12:15

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'Margit Rose' den 22-08-2005 12:15
            Der opstod kommunikationsproblemer via SMTP med modtagerens mailserver. Kontakt systemadministratoren.
            <navn.server.dk #5.5.0 smtp;554 Service unavailable; Client host [80.197.xxx.xxx] blocked using dul.dnsbl.sorbs.net; Dynamic IP Addresses See: http://www.dnsbl.sorbs.net/lookup.shtml?80.197.xxx.xxx>
Avatar billede karser Nybegynder
22. august 2005 - 12:55 #3
dnsbl = DNS Blacklist!?!?! ;o)

Måske du skulle bruge en anden DNS Server!!!
Avatar billede kdn Nybegynder
22. august 2005 - 13:22 #4
Øhh nå, hvordan skal det lige forståes?
Har det noget med GratisDNS at gøre?
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 13:25 #5
Det er så vidt jeg kan se den SMTP server i bruger (Jeres Exchange) som er blaklistet eller rettere jeres IP.

Har I haft et åbent relay ?
Avatar billede kdn Nybegynder
22. august 2005 - 13:39 #6
Er det ikke lukket som default, vi har ikke haft noget åbnet...!

Hvad er der lige umiddelbart at gøre ved det, - ingenting...???
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 14:20 #7
Læs på http://www.nl.sorbs.net/ det er dem som blocker jer i dette tilfælde !
Avatar billede kdn Nybegynder
25. august 2005 - 13:34 #8
>leif

Tak for hjælpen, er ved at undersøge sagen!
Send et svar og du får point!

Denne mail er lige kommet retur fra Tyskland, ligesom så mange andre...!
Hvad betyder det?

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    SV: XXXXXXXXXXXX
      Sendt:    25-08-2005 11:03

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'Oliver Doeschner' den 25-08-2005 11:17
            Der opstod kommunikationsproblemer via SMTP med modtagerens mailserver. Kontakt systemadministratoren.
            <vores.server.dk #5.5.0 smtp;550-5.7.1 {mx006} The IP address of the server you are connecting to GMX is listed to be>

Avatar billede leif Seniormester
25. august 2005 - 21:34 #9
Det ser ud som om at I har et stort problem med jeres IP adresse ! Det sker normalt hvis I har haft et åbent SMTP relay !
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2005 - 21:34 #10
Svar.
Avatar billede kdn Nybegynder
26. august 2005 - 15:24 #11
Vi har ikke haft åbnet SMTP-relay'et!
Kan det være sket via spam- eller virusmails?