Avatar billede bmk Nybegynder
18. august 2005 - 13:16 Der er 3 kommentarer

Buildconf i redhat

Hej Eksperter.

Jeg har et spørgsmål om buildconf. Jeg kan ikke få den til at virke. Det skuldes at jeg skal have PHP og asterisk til at kører sammen. Til det formål fandt jeg denne site.

http://eder.us/projects/asterisk_php/
Til det skal jeg bruge kommandoen

buildconf --force

Nu er problemet at Buildconf ikke er installeret. Hvis jeg skriver det får jeg følgende svar

buildconf: command not found

Hvis det er bedre at bruge PHPAGI gør jeg det. Jeg har ikke lagt mig fast på nogen standard for kombinationen af PHP og asterisk. Håber at der er en som kan hjælpe.

Bjarne
Avatar billede coderdk Praktikant
19. august 2005 - 16:47 #1
"./buildconf" ikke "buildconf"
Det er et script i PHP-installationen ;)
Avatar billede bmk Nybegynder
23. august 2005 - 16:26 #2
ok det var første del af det.
Når jeg skriver det kommr følgende svar

[root@localhost php-4.4.0]# ./buildconf --force
Forcing buildconf
using default Zend directory
buildconf: checking installation...
buildconf: autoconf version 2.57 (ok)
buildconf: Your version of autoconf likely contains buggy cache code.
          Running cvsclean for you.
          To avoid this, install autoconf-2.13 and automake-1.5.

jeg har både autoconf og automake men i forkerte versioner. Hvad gør jeg.

Bjarne
Avatar billede coderdk Praktikant
23. august 2005 - 16:33 #3
Så vidt jeg kan se sker der ikke noget ved det - Den har kørt buildconf, men hvis du ikke vil se fejlen, kan du nedgradere til autoconf 2.13 (du har 2.57)
Men som sagt, ser det ud som om at den er kørt ok!