Avatar billede jan_amdi Nybegynder
18. august 2005 - 10:26 Der er 9 kommentarer

Automatisk indlæsning af skabelon ved start af Word

Hejsa

Jeg har et underligt problem med en bruger, som ikke kan indlæse skabelonen der ligger under start-kataloget.

Den rigtig sti er sat op i Words filindstillinger, skabelonen ligger hvor den skal og alt ser ud som det skal, men alligevel bliver den ikke læst ind i Word.
Og nej, Word bliver ikke startet med /m eller andre parameter.

Det underlige er, at når jeg så går ind i Skabeloner og tilføjelsesprogrammer og manuelt indlæser den, så virker det - og så virker det fremover når Word startes op.
I hvert fald et par dage, til det så ikke virker igen.

Og så er det jeg tænker, at der må være en markering et eller andet sted i registreringsdatabasen, som bestemmer om skabelonen automatisk skal læses ind eller ej.
En markering som ikke bliver sat før jeg indlæser skabelonen manuelt.
En markering som – af den ene eller anden grund – nogle gange ikke bliver sat når brugeren logger på.

Men hvor?
Eller er det et helt andet problem?

Vi kører XP og Office 2003.

Med venlig hilsen
Jan Amdi Letvad
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
18. august 2005 - 13:33 #1
Jeg er nogle gange ude for at afkrydsningen er forsvundet i Skabeloner og tilføjelsesprogrammer. Det kan så klares ved af afkrydse igen. Ved ikke hvorfor det optræder. Jeg har prøvet at søge efter skabelonnavnet i registreringsdatabasen, men det står der ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. august 2005 - 13:33 #2
Som standard starter Word altid op på skabelonen normal.dot.

Har I lavet jeres egen side, som I gerne vil have Word til at starte op på hver gang det startes, skal den side gemmes som skabelon med navnet normal.dot og placeres det sted, hvor den nuværende (normale) normal.dot ligger.

Sørg for først at gemme en kopi af den sædvanlige normal.dot så I har den at kunne vende tilbage til, hvis det ønskes.

Sti
:\Documents and Settings\Bruger\Application Data\Microsoft\Skabeloner\
Avatar billede halifax Nybegynder
18. august 2005 - 13:35 #3
Og denne sti
C:\Programmer\Microsoft Office\Skabeloner\  -  eller hvor jeres Office nu er installeret.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
18. august 2005 - 13:37 #4
Det er tilføjelsesskabeloner (Funktioner, Skabeloner og tilføjelsesprogrammer). Altså hvis man f.eks. vil have makroer til rådighed, selv om de ikke ligger i Normal.dot.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 13:40 #5
halifax - Alle skabeloner, der ligger i startup, og hvor stien peger på startup, indlæses også, når man starter Word (der ganske rigtigt bruger normal.dot til at starte).
peter.erikse - kan der ligger andre normal.dot på PC'en, eller kan flere brugere ved en fejl bruge samme normal.dot ??
Jeg har været ude for, at der har ligget normal.dot flere steder. Det har givet problemer, selv om stien til normal.dot viste rigtigt. Har aldrig fundet ud af, hvad der gik galt.
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
18. august 2005 - 13:42 #6
Det er lige præcis hvad peter.erikse skriver, tilføjelsesskabeloner.

Den indeholder en masse standardkode, som de andre tilføjelsesskabeloner gør brug af - hvis altså den var indlæst.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 13:49 #7
Jeg går ud fra, at "den rigtige sti" = Startup mappen. Normalt skulle det være nok, til at kunne bruge de makroer o.s.v, der ligger i de skabeloner, du lægger i denne mappe.

Men har du forsøgt at tjekke om der er flere normal.dots på spil. Er der, så omdøb eller fjern dem, og se om det ikke kommer til at virke.
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
18. august 2005 - 13:54 #8
hov-sa - det er netop det der er problemet, at selv om Word peger på et startup katalog og min addin ligger der, så bliver den ikke automatisk indlæst.
Har kun een normal.dot, som jeg også har prøvet at slette (blot for testens skyld), men uden resultat.
Først når jeg manuelt indlæser skabelonen, bliver den fremover indlæst automatisk - til den nogle dage senere går i fejl igen.
Derfor må der ligge mere bag, end blot at alle skabeloner i starup bliver indlæst.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 18:27 #9
Jeg har normalt aldrig problemer med filer i start-up, men jeg loader dem ikke som addins. Jeg gør normalt det, at jeg bruger mine egne mapper til at opbevare skabeloner og global-skabeloner (addins). Hvis flere skal bruge skabeloner og addins, laver jeg en skabelonmappe på et fællesdrev. I denne lægges alle skabeloner, der ikke er normal.dot (brev, fax o.s.v.). I Skabelonmappen laver jeg en Globalskabelon - mappe. I den lægger jeg de skabeloner, der skal åbnes, når brugeren åbner word. Skabeloner med makroer, menuer o.l.
Så sætter jeg stihenvisningen til at pege på Skabelon/globalskabelon mappen, i Startup. Skabelonmappen kan enten tilgåes ved macroprogramering, eller ved at ændre gruppeskabelonstien til mappen skabelon.

Måske kan du bruge min metode, og komme ud af dine problemer.