Avatar billede kas-per Nybegynder
18. august 2005 - 09:53 Der er 3 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke få nogen lyd!

Hej eksperter.

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg er ved at være godt træt af at spille uden lyd. Jeg har købt et nyt lydkort, og det drejer ssig om aOpen Cobra AW-850 Deluxe.

Først ville windows ikke starte op med kortet i. Det skyldtes en konflikt fejl mellem Midi/game-port på lydkortet og on-board.

Midi-port er derfor deaktiveret fra BIOS og jeg kæmper nu med at få lyd ud af mit PCI-lydkort. Da der var ingenting der virkede prøvede jeg at installere mit on-board igen - hvilket nu heller ikke virker! Begge lydkort har givet lyd fra sig - så jeg ved at de virker.

Har nye drivere og codecs plus at begge lydkort har været installeret seperat således de ikke skulle generer hinanden - trods det er der intet der virker nu ... :-(
Avatar billede boxer Nybegynder
18. august 2005 - 09:58 #1
Det lyder som om du har disabled onboard sound i BIOS?

Derefter fjerner du dit nye lydkort i enhedshåndtering og genstarter. Derefter installerer du driveren til dit nye lydkort.
Jeg tror ikke du skal deaktivere noget på dit nye lydkort = midi/game-port.
Deaktiver blot onboard sound.
Avatar billede kas-per Nybegynder
18. august 2005 - 10:37 #2
Det er den midi/game-port der er on-board der er deaktiveret... Audio onboard er deaktiveret.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. august 2005 - 11:03 #3
Så prøv det med at fjerne kortet og genstarte. Med mindre du allerede har gjort det også :o)