Avatar billede pesko Nybegynder
17. august 2005 - 21:42 Der er 3 kommentarer

Bad pool header

Hej
Min maskine (Win XP Pro. SP2 eng.)gå fra tid til anden i blue screen når jeg sætter en ny cd i cd-romdrevet med følgende fejlmeldingen

"Bad pool header" 0x00000019 (0x00000020, 0x87256ef0, 0x87256f08, 0x0a030001)

Er der nogen som har en ide om hvad som kan være galt/hvordan man kan fejlsøge dette?
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2005 - 00:21 #1
Det kunne være en driver, som XP ikke kan lide.

Prøv at åbne Enhedshåndtering og se, om der er nogle gule udråbstegn.

Hvad er der på de CD'er, der giver fejl? Er det indhold af en bestemt type eller er der ikke noget mønster?
Avatar billede pesko Nybegynder
19. august 2005 - 01:07 #2
Hej
Det er normalt musik cd'er.

Den eneste gule som jeg har i devicemanager er "pnp bios extension" som står der 2 gange en med gult ! og en uden. Og ja jeg troer også det er en cd/dvd driver eller et cd/dvd program som er årsagen til crachet men efter som jeg har en 5-6 program installert af denne type er spørgsmålet hvilket?
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2005 - 13:27 #3
Har du eller har du haft Daemon Tools installeret? Det kunne være det.

Du kan prøve at fjerne  "PnP BIOS Extension" i Enhedshåndtering, men den vil sikkert komme frem igen efter en restart.

Ellers kan du prøve at fjerne Daemon Tools fuldstændigt (hvis du altså har eller har haft det). Følg instruktionerne i linket herunder:

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/viewtopic.php?t=2287

Som sagt, det er kun et gæt, men et sted skal du vel starte :)