Avatar billede mn9274 Nybegynder
17. august 2005 - 19:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikker ftp server

Hej jeg ønsker at opsætte en ftp server på en 2003 server, som kan tilgås fra internettet. Så vidt jeg kan se understøtter 2003 ftp serveren ikke ssl - er der en anden måde at lave en sikker ftp kommunikation på i stedet for eller skal der en 3.parts ftp server til for at løse sikkerheds problemet - i så fald hvad foreslår i og kan man få en som kan bruge bruge AD users.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2005 - 21:34 #1
Du kan bruge VPN f.eks. med IPSec, eller beskytte din ftp server bag en firewall og anvende nfts rettigheder. Du kan sikkert også opsætte ssh

I øvrigt understøtter IIS (der jo er microsofts ftp server) mig bekendt ssl
Avatar billede mn9274 Nybegynder
19. august 2005 - 08:20 #2
Jeg har brug for en løsning uden ipsec og vpn, men havde tænkt mig at køre det via ssl, men kan ikke se at der er mulighed for dette på 2003 ftp serveren, men hvis du mener dette - hvor kan det så sættes op?
Avatar billede venturer Nybegynder
19. august 2005 - 08:27 #3
FTP understøtter ikke SSL eller anden form for kryptering/sikkerhed. Jeg er heller ikke bekendt med andre 3. parts FTP produkter der kan dette. Muligvis kan du finde en FTP server med EGEN specielle FTP klient der kan noget, men jeg tvivler.

FTP'en i IIS6 (Server 2003) kan sagtens benytte sig af brugeroplysninger fra AD. Dette sker dog uden nogen form for sikkerhed og brugernavn/password bliver sendt i en ikke krypeteret stand over netværket.
Avatar billede hvamtheman Nybegynder
31. august 2005 - 18:30 #4
Hvis vi snakker 3 parts produkt:
Jeg vil anbefale dig Serv-U FTP server. Serv-U kan køre SSL. Jeg har selv en Serv-U kørende med SSL på min 2003 Server.
Serv-U er dog lidt dyr.
Hvis du leder efter en billigere løsning vil jeg anbefale dig Raiden FTP server som også kan køre SSL og ligeledes virker på en 2003 server.
Raiden FTP server kræver, efter min mening, dog lidt mere opsætning.
Avatar billede mn9274 Nybegynder
30. september 2005 - 21:39 #5
Hej hvamtheman. Jeg har nu installeret en 3. parts ftp server med ssl, som du foreslog. Jeg valgte dog gene6 i stedet for. Dog lidt træls at explorer ikke understøtter ftp via ssl. Send mig et svar hvamtheman, så deler jeg point ud til dig...
Avatar billede hvamtheman Nybegynder
02. oktober 2005 - 11:24 #6
Hej mn9274. Helt enig det kunne være fint hvis Microsoft IE kunne køre FTP SSL.