Avatar billede jungdal Nybegynder
16. august 2005 - 18:16 Der er 5 kommentarer

shutdowm -a virker ikke i win2000

Jeg har fået en virus - formentlig sasser, der (som flere andre) lukker maskinen efter 60 sek. Det anbefales at stoppe nedlukningen med kommandoen "download -a" Det virker ikke hos mig - og jeg har læst, at dette kan være tilfældet i win2000.

Jeg kører win2000Prof. Findes der en alternativ måde at stoppe djævelskabet, så man kan få downloadet patches, fix mv. ?
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:25 #1
start i fejlsikret tilstand med netværks understøttelse ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. august 2005 - 19:51 #2
For det første hedder kommandoen shutdown -a, for det andet skal den bruges inden pop-up'en med nedlukning om 60 sekunder kommer op.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2005 - 19:55 #3
Den virker ikke i Win2000, desværre.

Genstart i fejlsikret med netværk, følg denne vejledning:
Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Hent denne scanner:
http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm
Klik på Demo download.
Installer og kør Ewido
Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Stadig i fejlsikret:
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.
Avatar billede gratis Nybegynder
16. august 2005 - 20:15 #4
fromsej> hvis du er på, har du så tid til at kigge her http://www.eksperten.dk/spm/640656 ,brugeren har fået hacktool.Rootkit på sin pc.
undskyld spam.
Avatar billede jungdal Nybegynder
22. august 2005 - 13:24 #5
Tak for rådene ! Til James primært tak for hjælpen mht. stavning - som fromsej bemærker virket det ikke i win 2000 - selv om det er skrevet rigtigt. :-)

Screem: Den kan godt lukke ned selv om man kører fejlsikret ! (oplevede det !)

Fromsej: Tak for scanner-henvisningerne ... de fik fjernet en del snavs - men ikke shutdown-skiderikken ! Der gik kludder i logningen af cureit, og jeg kunne ikke genskabe den ... Derfor kom jeg ikke tilbage med logs.

Det lykkedes mig derimod at geninstallere min antivirus offline, og det hjalp så meget på min firewall, at den kunne holde shutdownprocessen stangen mens jeg opdaterede windows. Nu kører det uden problemer, men jeg skal lige have kørt en ny hijackit for at se om der skal ryddes mere op - vender måske tilbage herom.

mvh Jungdal