Avatar billede krasser Nybegynder
16. august 2005 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SMTP via Webhotellets smtp

På min notebook benytter jeg mig af muligheden for at sende via mit webhotels smtp. Jeg bruger ikke min udbyders smtp og dermed kan jeg sende emails uanset hvilken udbyder jeg kommer i nærheden af. Smart.......denne opsætning har jeg gjort på flere notebooks og det fungerer fint.....
Men nu har jeg en enkelt computer der skriver følgende fejlmeddelelse:

"Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'krasser@mediata.dk'. Emne 'test af smtp 1', Konto: 'B-one', Server: 'customer-smtp.b-one.net', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 <kamilla@mediata.dk>: Sender address rejected: not owned by user kamilla_br@mediata.dk', Port: 2525, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC79"

Jeg har kontaktet supporten på b-one og de meddeler at min opsætning er ok og at de ikke ser nogen grund til at det ikke fungerer. De kan ikke hjælpe mig og meddeler at problemet ligger på min computer. Evt. firewall eller antivirus eller andet.

Computeren sender fint, hvis jeg benytter min internetudbyders smtp, men der er fejl, når jeg benytter webhotellet

Hvad skal jeg gøre?
Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede medions Nybegynder
16. august 2005 - 11:59 #1
Det er højst sandsnlig fordi TDC har lukket for tilladelsen til og benytte egen SMTP server. Prøv og brug udbyderens SMTP server, så vil det højst sandsynlig virke perfekt.

//>Rune
Avatar billede krasser Nybegynder
16. august 2005 - 12:12 #2
Min internetudbyder er stofanet og mit webhotel er hos B-one. Andre notebooks med lignende opsætning kører fint.
Det er bare denne ene pc, jeg har problemer med. Den kører fint hos stofanet men jeg onsker jo at benytte B-one, der gør mig mere fleksibel
Avatar billede halifax Nybegynder
16. august 2005 - 13:24 #3
Benytter dén bærbare port 25, eller port 2525 som du nævner ovenfor, til at sende igennem?

Ellers har også Stofanet blokket for mail-relay gennem port 25, SMTP.
Avatar billede krasser Nybegynder
16. august 2005 - 14:13 #4
Jeg har prøvet med både port 25 og 2525. Ingenting hjalp mig.

Stofanet tillader andre notebooks i husstanden at benytte smtp via B-one, så jeg vil ikke mene at Stofanet blokker
Avatar billede halifax Nybegynder
17. august 2005 - 14:22 #5
Har godt nok undret mig over din info om, at andre notebooks benytter smtp via B-one. - Kopieret fra Stofa:

Er der åbnet for alle typer trafik?
Nej, der er blokeret for trafik til port 25 (SMTP), 135-139 (Fil/Printer deling), 445 og 1080 indgående (Proxy) på tcp-protokol.

og

Jeg vil gerne have min egen mailserver, må jeg det?
Ja, du skal blot huske følgende: Hvis du har din egen mail server stående bag dit StofaNet modem, skal du have tilføjet vores backup-mx server til listen over MX (mail exchangers) for dit domæne. (Kontakt din DNS-host/udbyder for spørgsmål vedrørende dette).

Det er vigtigt, at din personlige mail server står listet med førsteprioritet, og at vores backup-mx server er listet som andenprioritet. Andre servere skal være listet med en lavere prioritet (højere talværdi) end din personlige server.
Eksempel:

kundensdomain.dk IN MX 15
mailserver.kundensdomains.dk.

kundensdomain.dk IN MX 50
backup-mx.stofanet.dk.

Du skal ud over det omkonfigurere din mailserver til at bruge mail1.stofanet.dk som smarthost.
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=174&menuid=217&parentid=175&subparentid=209
At bruge SMTP via B-one svarer det ikke nogenlunde til at bruge "egen mailserver"? I hvert fald bruges en anden smtp-server end Stofanets.