Avatar billede claus2300 Nybegynder
15. august 2005 - 09:06 Der er 2 kommentarer

Udskriv giro kort

Jeg er kasserer i en forening hvor medlemmerne er listet i n acces database.

Vi har indkøbt girokort, og jeg ville gerne slippe for at udfylde dem i hånden. Kan man sætte acces til at printe på girokort således at der kommer beløb, adresse og sidste indbetalingsdato på?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. august 2005 - 11:14 #1
Selv bruger jeg Crystal Report til at udskrive giro kort, men den er ikke billig i dag.

Jeg har fundet en free version af en report generator her: http://www.soft411.com/software/sql-generation.html

Så vidt jeg kan se, så bruger den samme principper som Crystal Report.

Jeg linker bare til databasen, og definerer hvilke felter der skal med. Så fortæller jeg den hvor på siden felterne hører hjemme, og vupti, ud kommer der en stak girokort.

Så test den, og se hvad den kan. Jeg har ikke selv testet den, for som sagt anvender jeg Crystal Report.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2005 - 19:55 #2
Access har en rapportgenerator der kan anvendes. Efter samme princip som ovenfor: Lav en forespørgsel der indeholder alle felterne. Placer felterne rigtigt på siden. Jeg har erfaret, at det er nemmest at styre, hvis man placerer felterne i rapportfoden - laver tvungen sideskift efter hver post i detaljesektionen - og bruger egenskaberne rapportfod.højde og sidefod.højde til at styre den præcise placering af felterne