Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. april 2001 - 00:33 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Video hakker

Hejsa,

Vil høre hvad jeg skal investere i for at mine lovlige divX film kan afspilles uden og hakke for vildt, jeg har en AMD K6-2 450 mhz, med 128 mb ram.

Skal jeg investere i et nyt grafikkort eller hvad så ?

Hvad synes i om det her ?
Avatar billede hypherion Nybegynder
12. april 2001 - 00:36 #1
Hvilket styresystem har du ?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. april 2001 - 00:37 #2
win98
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. april 2001 - 00:42 #3
Avatar billede hypherion Nybegynder
12. april 2001 - 00:42 #4
Ok, det var bare fordi at jeg har problemer med nogen DivX film (Ikke alle) der hakker under Win2k, men under Win98 og ME kører de fint.

Prøv at hente dette codecs:

http://w1.463.telia.com/~u46307158/extfaq/codecs/divx_3d.exe

Det hjalp på et par stykker af mine film.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. april 2001 - 00:46 #5
hjælper ikke noget....men hvad er det jeg har \"for lidt\" af, cpu ram, dårligt grafikkort ?
Avatar billede michaelh Nybegynder
12. april 2001 - 00:49 #6
Vil bare lige sige at det kører fint på en k6-2 300MHz 64 mb ram og 8mb matrox G100.
Spg. har vist været oppe i Hardware/generalt og det har selfølgelig også noget at gøre med hvilken opløsning dine film er i. Hvilken opløsning mine film er i ved jeg ikke lige, men det kan jo være forskellen på om det kører eller ikke kører.
Avatar billede michaelh Nybegynder
12. april 2001 - 00:56 #7
Da jeg skrev ovenstående var den sidste kommentar win98, men umiddelbart er det CPU\'en der skal knokle med at dekode, så det er nok den der ikke kan klare det, jeg ved det ikke men er Win2k ikke \"tungere\" end Win 98.
Avatar billede perla Nybegynder
12. april 2001 - 01:28 #8
Hvis dine film ligger på cd kan overførselsraten fra drevet meget vel spille ind. Nogle film har en større komprimering end andre og bitraten varierer meget. Mere ram vil måske gøre det
Avatar billede madizone Nybegynder
14. april 2001 - 19:31 #9
Du skal have mere CPU-kraft.
DivX er primært et spørgsmål om dekoder-kraft.
Det undre mig at \"michaelh\" kan spille højkvalitets DVD-rips DivX-filer på sin 300 MHz computer.
Dit CD-ROM drev har meget lidt at sige.
De fleste DivX-filer er encodet på omkring 800 kbits, det svarer til 100 kilobyte pr. sekund,
det er mindre en 1x CD-ROM drev som kører med 150 kilobyte pr. sekund.

Nu skriver du ikke hvad dit grafikkort er, men hvis ikke det understøtter en række bilinear scaling-funktioner, så kan det give problemer.
Jeg har et Riva TNT 16 MB AGP, og det virker fint selv med DivX filer encodet i 640x480 pixels.

Så med mindre du har gammelt ATI eller S3 kort sidende, så burde dit grafikkort ikke være problemet.
Jeg har selv en K6-2 500 MHz, og hvis jeg f.eks underclocker den til 400 MHz, så hakker og svovler og min DivX som bare pokker.
På 500 MHz så kører alle widescreen-film(640x350) film flydende, mens fullscreen 640x480 hakker. :(
Min ven som har en 900 MHz Athlon har ingen problemer med 640x480 film.

I korte ord : MERE MHz GIVER BEDRE DIVX.
Duron 800 MHz er en god og relativt billig løsning - men du skal have nyt bundkort!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
16. april 2001 - 00:23 #10